گلریزان ها برای آزادی زندانی و رهایی همسرش از دام شیادان

صورت خود را با گوشه روسری خود پوشاند و به خیری که موجبات آزادی همسرش را فراهم کرده بود گفت: نه تنها همسرم را از زندان که مرا هم از دام شیادان نجات دادید چون چیزی نمانده بود بلغزم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، می گویند وقتی فقر از دری وارد شود فساد از دری دیگر وارد می شود و یکی از معضلات اساسی خانواده های زندانیان نبود سرپرست و فقر است.
شاید خانواده هایی وجود داشته باشند که به عنوان مثال در ماه چندین میلیون تومان برای مخارج خانه هزینه کنند؛ مثل بانویی خیر که دیشب در مراسم گلریزان ، می گفت ماهی ١٣ میلیون تومان برای مخارج خود از همسرش دریافت می کند.
اما سوال اینجاست که این شمار خانواده، چند درصد جامعه را تشکیل می دهند ؟ وقتی هزینه بالای برخی خانواده ها را با وضعیت مالی یک همسر زندانی با حداقل یک تا دو فرزند مقایسه کنیم ، آن وقت است که واقعیت بگونه ای دیگر رخ می کشد و مشاهده می کنیم که همسر یک زندانی تا سقوط به اندازه یک تار مو و حتی کمتر فاصله دارد.
جشن گلریزان ستاددیه کشور برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد شب گذشته با حضور اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان ها در تالار آبگینه برگزار شد.

محکومان مالی هفت درصد زندانیان کشور
اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندانها در گلریزان شب گذشت با بیان اینکه ١٥ هزار زندانی جرایم غیرعمد در کشور تحمل حبس می کنند، گفت: ١٣ هزار تن از این زندانیان محکومان جرائم مالی مانند چک، مهریه و نفقه هستند و هفت درصد زندانیان کشور را محکومان غیرعمد تشکیل می دهند.
وی باز شدن گره همه مشکلات را توسط مردم ممکن دانست و افزود: کمک به همنوعان و هموطنان و توسعه ارزش ها موجب کاهش آسیب ها می شود؛ حضور مردم اقدامی ارزشمند است که می تواند الگویی نه تنها برای کشور که برای دنیا باشد.
معاون قوه قضائیه با تاکید برکمک به خانواده زندانیان، اظهار کرد: اینها بیشترین استحقاق کمک را دارند چون در معرض انواع آسیب ها قرار دارند؛ ٩هزار زندانی بیش از چهار فرزند دارند و بیش از ٦٠ درصد زندانیان متأهلند.
وی ادامه داد: ٧٠٠ فرزند زندانی که ترک تحصیل کرده بودند، با کمک آموزش و پرورش به مدرسه بازگرداندیم؛ أواخر سال گذشته تلاش خوبی برای کاهش آسیب های اجتماعی در دستور کار قرارگرفت و بیش از ١٠ هزار همسر زندانی شناسایی و با آموزش از فروپاشی خانواده ها جلوگیری شد.
جهانگیر اضافه کرد: 2 هزار و 500 فرزند زندانی که در معرض اعتیاد قرار گفته بودند هم شناسایی و از قرار گرفتن به خطر اعتیاد آنان جلوگیری شد.

همه زندانیان مرتکب گناه عمد نشدند
سید علاء میرمحمدصادقی رئیس هیات مدیره ستاد دیه کشور بعنوان دیگر سخنران جشن گلریزان ستاد دیه کشور، گفت: همه زندانیان مرتکب گناه عمد نشدند برخی سهوا با ارتکاب عملی گرفتار شده اند یا راننده ای که در اثر خستگی تصادف کردند یا کارگری که در اثر سهل انگاری خود پرت شد و کارفرمایی که از خودش بدبخت تَر است به دلیل ناتوانی مالی در پرداخت دیه متحمل کیفر و حبس می شود.
وی ادامه داد: وضع خانواده این افراد بسیار بد است اگر به این خانواده ها نرسند موجب ایجاد انحرافات و مفاسد می شود.

آزادی ٩١٤٣ زندانی غیرعمد در سال ٩٥
سید اسدالله جولایی مدیرعامل سال دیه کشور در حاشیه آیین گلریزان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی های به عمل آمده ٢٩٠ جشن گلریزان در کشور در ماه رمضان برگزار می شود که خوزستان با ٤٠ گلریزان، بوشهر با ٢٦ گلریزان و سیستان و بلوچستان با ١٩ گلریزان ، بیشترین مراسم را برگزارخواهند کرد.
وی ادامه داد: سال گذشته برای آزادی 9 هزار و 143 زندانی مبلغ ٧٤٠ میلیارد تومان نیاز بود که ٤٠ درصد از این مبلغ را طلبکاران گذشت کردند.
جولایی گفت: برای آزادی بیش از ٩ هزار زندانی حدود ٥٠٠ میلیارد تومان نیاز است که رهبر معظم انقلاب ٣١٣ میلیون تومان، رئیس جمهوری ٢٧٠ میلیون تومان و روسای دو قوه مقننه و قضاییه هر کدام ٥٠ میلیون تومان گلریزان کردند.
براساس این گزارش، مجموع مبلغ اهدایی سی امین گلریزان ستاد دیه کشور با احتساب کمک مسئولان رقمی معادل 33 میلیارد و 426 میلیون ریال بود که دو برابر و نیم مبلغ اهدای سال گذشته بود.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 783351

وب گردی

وب گردی