انتقاد تابش نسبت به بدعهدی برخی نمایندگان در رای به لیست مشترک

عضو فراکسیون امید مجلس از عدم پایبندی برخی از نمایندگان به لیست مشترک فراکسیون های مجلس در خصوص انتخاب اعضای هیات رئیسه انتقاد کرد و گفت: ما سرفراز هستیم که به تعهد خود در خصوص حضور زنان و اهل سنت در ترکیب هیات رئیسه عمل کرده ایم.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا تابش پس از پایان نشست علنی امروز (چهارشنبه، 10 خرداد) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری انتخابات هیات رئیسه گفت: ما در قبال مردمی که به لیست امید در انتخابات ریاست جمهوری، شورای شهر و مجلس اعتماد کرده و به کاندیداهایش رأی دادند متعهد هستیم.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما به عنوان لیست امید خواستار مطالبات مردم بوده و شعار خود در خصوص امنیت، آرامش، پیشرفت، توسعه، کارآمدی و رفاه را محقق می کنیم، افزود: در این رابطه ما برنامه ای به نام برجام هم داشتیم که محقق شد.

وی با تاکید بر اینکه بهترین راه با توجه به انتخابات ریاست جمهوری و نحله های فکری که در مجلس بود تثبیت رئیس و نواب آن و در سایر موارد رعایت 3-3-3 بود، گفت: ما از خواسته های حداکثری خود به نفع وحدت و به اجماع رسیدن عبور کردیم و لیستی تهیه شد و به قول هایی که به مردم داده بودیم حرمت قائل شده و یک کاندیدا از خانم ها و یکی هم از اهل تسنن معرفی کردیم اما متاسفانه برخی بداخلاقی ها هم رخ داد که باید به آن ها اشاره کنم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد:با توجه به برخی بداخلاقی ها گویا بنا بر این نبود که همه برای انتخابات هیات رئیسه مشارکت داشته باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه نصف جمعیت ما زنان هستند برای ما سوال است که چرا نباید یکی از آن ها در ترکیب هیات رئیسه مجلس حضور داشته باشد.

تابش با ابراز تاسف از حذف کاندیدای زنان و اهل تسنن از ترکیب هیات رئیسه تصریح کرد: باز هم متاسفم که یک عده خارج از لیست برای ترکیب هیات رئیسه کاندیدا شدند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه حذف 2 کاندیدای مذکور عزم نانوشته ای طبق توافق های انجام شده بود، تصریح کرد: وقتی ما در خصوص ترکیب هیات رئیسه به اجماع می رسیم همه باید این اجماع را محترم بدانند.

تابش با بیان اینکه 3 فراکسیون مجلس به ارائه لیست مشترک در خصوص اعضای هیات رئیسه مجلس اقدام کرده بودند، افزود: قرار بود همه نمایندگان به این لیست مشترک رأی بدهند اما اینگونه نشد و برخی بدون هماهنگی قبلی اعلام کاندیداتوری کردند.

وی با تاکید بر اینکه ما سرفراز هستیم که به تعهد خود در خصوص حضور زنان و اهل سنت عمل کرده ایم، گفت: اکنون باید در خصوص اینکه چرا این 2 کاندیدا رأی نیاورده اند کنکاش کنیم.

تابش با بیان اینکه آقای یوسف نژاد قرار نبود در ترکیب هیات رئیسه به عنوان کاندیدا حضور داشته باشند و جای خود را به خانم اولاد قباد داده بود، افزود: پس از بداخلاقی برخی از نمایندگان و اعلام کاندیداتوری خارج از لیست آقای یوسف نژاد با کسب اجازه در آخرین لحظات اعلام کاندیداتوری کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از اجماع نمایندگان در خصوص رئیس مجلس خبر داد و گفت: تلاش ما ابقاء نواب رئیس بود که صورت گرفت.

خبرنگار و منتشرکننده: راضیه فراهانی

کد خبر: 783396

وب گردی

وب گردی