نظرسنجی‌های جدید حاکی از احتمال شکست ترزا می در انتخابات است

براساس تجزیه و تحلیل نظرسنجی یوگاو، حزب محافظه‌کار انگلیس در انتخابات پارلمانی آتی ۳۱۰ کرسی به دست می‌آورد که ۱۶ کرسی کمتر از اکثریت است.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری پرس آسوسیشن، پیش‌بینی‌های جدید از میزان کرسی‌هایی که حزب محافظه‌کار انگلیس می‌تواند در انتخابات ۱۸ خرداد به دست آورد نشان می‌دهد، ترزا می احتمالا در مسیر شکست قرار داد و ممکن است یک پارلمان معلق تشکیل شود.

براساس برآوردهای حوزه به حوزه موسسه یوگاو برای روزنامه تایمز، حزب محافظه‌کار احتمالا ۲۰ کرسی از دست می‌دهد و نمی‌تواند اکثریت مطلق را به دست آورد. در مقابل، حزب کارگر جرمی کوربین ۲۸ کرسی به دست می‌آورد.

این تحلیل‌ها بر پایه یک مدل پیچیده است و نشان می‌دهد که ترزا می، نخست‌وزیر کنونی انگلیس با اعلام انتخابات زودهنگام پارلمانی برای هشتم ژوئن قمار کرده است.

او تلاش دارد پیش از آغاز رسمی مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا جایگاه خودش را در پارلمان محکم کند.

طبق برآوردهای یوگاو، حزب محافظه‌کار انگلیس موسوم به "توری" می‌توانند ۳۱۰ کرسی از مجموع ۶۵۰ کرسی را به دست آورند که ۱۶ کرسی کمتر حد نصاب لازم برای کسب اکثریت است. با این حال زمانی که ترزا می انتخابات زودهنگام را اعلام کرد، برآورد می‌شد این حزب بتواند ۳۳۰ کرسی کسب کند.

همچنین انتظار می‌رود حزب کارگر ۲۵۷ کرسی،‌ لیبرال دموکرات‌ها ۱۰ کرسی، حزب ملی اسکاتلندی ۵۰ کرسی، سبزها یک کرسی و حزب پلد کامری ۳ کرسی به دست بیاورد.

تجزیه و تحلیل یوگاو براساس اطلاعات جمع‌آوری شده از حدود ۵۰ هزار شرکت‌کننده است. بررسی اطلاعات مذکور بر پایه مدل ام‌آرپی (رگرسیون چند سطحی و پسا طبقه‌بندی) انجام شده است. این مدل تاکید دارد که مردمی با شخصیت های شبیه تمایلات مشابهی در نحوه رای ‌دادن دارند اما نه به صورت یکسان. یوگاو اذعان دارد که نتایج مدل مذکور به دقت یک نظرسنجی گسترده و کامل در هر حوزه نیست.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 783401

وب گردی

وب گردی