آیت الله موسوی بجنوردی: امام راحل عزت را به ملت ایران و همه کشورهای اسلامی برگرداند/ آل سعود اسلام را تحقیر می کنند

در آستانه ایام ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) دانشگاهیان سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی  و واحد های استان تهران  مرکب از روسا و معاونین واحد ها،  کارکنان ، دانشجویان ، اعضای کانون ها ، تشکل ها و انجمن های دانشجویی ، اعضای تیم های ورزشی و همچنین بسیج اساتید و کارکنان با حضور در حسینیه جماران با آرمانهای معمار کبیر انقلاب اسلامی تجدید میثاق کرده و ضمن گرامیداشت ایام ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی، بر پایبندی خود بر اصول انقلاب و استمرار اندیشه های پاک آن یار سفر کرده تأکید کردند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر عباسعلی قیومی، معاون فرهنگی و اجتماعی واحد تهران شمال این واحد همچنین اظهار داشت: برگزاری محفل قرآنی انس با قرآن همه ساله به میزبانی واحد تهران شمال در حسینیه جماران برگزار می شود که حضور مسئولان سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و واحد های دانشگاهی استان تهران شکوه مضاعفی به این محفل قرآنی می بخشد.

او ضمن تشکر از استقبال و حضور مسئولان واحدههای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در این مراسم ، زنده نگه داشتن اندیشه های امام راحل و سرباز ولایت بودن را یک تکلیف عمومی برشمرد و خواستار جامه عمل پوشاندن به آرمانهای انقلاب ، امام و رهبری در تمام شئون فردی و اجتماعی شد.

در این محفل معنوی، آیت الله موسوی بجنوردی طی سخنانی با تأکید بر اینکه امام عزت را به ملت ایران و همه کشورهای اسلامی برگرداند، گفت: انسان متأثر می شود که در محل نزول اسلام افرادی مثل آل سعود حکومت می کنند که اسلام را تحقیر می کنند؛ اما زنده باد ملت ایران که از امام تبعیت کرد و عزت را به اسلام داد.

عضو شورای عالی مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی و رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی واحد تهران شمال در ادامه گفت: هر صد سال یک نفر مذهب تشیع را تجدید حیات می دهد. در عصر ما امام خمینی (س) شیعه را تجدد داد. ایشان معتقد بود قانون بر همه چیز حاکم و قانونگذار الله است و حتی رسول الله مجری قانون الهی است.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: وضعیت ایران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به جایی رسید که شاه قراردادی به نام کاپیتولاسیون نوشت؛ کشوری که مستعمره باشد این کار را می کند. شاه به قدری ملت را تحقیر کرده بود که قرارداد کاپیتولاسیون بسته بود و این بزرگترین تحقیر ملت ایران بود.

وی خاطرنشان کرد: حتی یک نفر از احزاب هم به این قرارداد اعتراض نکرد و یگانه فردی که در مسجد اعظم منبر رفت امام بود. امام اضافه بر اینکه تجدید حیات به اسلام داد، عزت را به ملت ایران که تحقیر شده بودند برگرداند و عزت را به همه کشورهای اسلامی برگرداند. انقلاب های کشورهای عربی نیز پیرو انقلاب ایران بود.

چهره ماندگار کشور تأکید کرد: متأسفانه حاکمان جایی که محل نزول وحی است کثیف ترین فرد را به آنجا دعوت می کنند که دل آدم را مجروح می کند. انسان متأثر می شود که در محل نزول اسلام افرادی مثل آل سعود حکومت می کنند که اسلام را تحقیر می کنند؛ اما زنده باد ملت ایران که از امام تبعیت کرد و عزت را به اسلام داد.

وی با بیان اینکه نباید میراث امام را از بین ببریم، اظهار داشت: میراث امام عظمت اسلام و گل سر سبد اسلام یعنی ملت ایران بود. باید همیشه این مسأله را حفظ کنیم. در خارج از کشور ایران با اسلام مطابق شده است و ما باید بتوانیم این میراث گرانبها را حفظ کنیم.

این شاگرد امام ادامه داد: ما باید این الگو را نگه داریم و کاری کنیم نظام جمهوری اسلامی همیشه محفوظ باشد و مردم این حرمت را نگه دارند. امثال بنیاد مستضعفان تنها نمی توانند رفع مستضعف کنند و همه ما مسئولیم. عزت و شرف این ملت همیشه باید محفوظ باشد.

وی با اشاره به شخصیت مرحوم آیت الله حاج آقا مصطفی خمینی و مرحوم حاج سید احمد خمینی، افزود: الآن هم خداوند را شاکریم که حاج حسن آقا گل سرسبد این بیت شریف است و امیدوارم همان عزتی که جدش داشت را داشته باشد و مردم هم تقدیر این خانواده را داشته باشند.

آیت الله موسوی بجنوردی در پایان تأکید کرد: یگانه کشوری که به تمام معنا جمهوری اسلامی دارد ایران است؛ باید این شرف را بنازیم. همچنین یگانه ملتی که عاشق اهل بیت (علیهم السلام) هستند ملت ایران است. از خداوند می خواهیم این ملت از خطرات مصون و محفوظ بماند تا بتوانیم همیشه مبلغ اسلام باشیم.در این مراسم قاریان بین المللی به قرائت آیات گهربار کلام ا... مجید پرداخته و پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا، روزه داران روزه خود را افطار نمودند.

کد خبر: 783408

وب گردی

وب گردی