طرح ماندگار فرهنگی مزار شهدای گمنام واحد بجنورد رونمایی شد

همزمان با گلباران تمثال امام خمینی(ره) طرح ماندگار فرهنگی مزار شهدای گمنام واحد بجنورد رونمایی شد.

به گزارش ایسکانیوز، کتیبه شهدای گمنام واحد بجنورد به عناون طرح ماندگار فرهنگی همزمان با مراسم گلباران تمثال امام خمینی(ره) با حضور مسئولان استانی، هیات رئیسه،اساتید، کارکنان و دانشجویان واحد بجنورد رونمایی شد.

در این کتیبه سروی با نقوش اسلیمی که نماد استقامت، صبر و پایداری شهدای گرانقدر است به چشم می خورد و در داخل سرو، کبوتری با گشودن بال های خود به سمت آزادی پر می گشاید که در بالای سرو نیز کلمه " لاالا اله الله" که نماد معنویت و ارتباط با خداوند متعال می باشد با خط زیبای کوفی بنایی حک شده است.

در قسمت دیگری از این طرح، پلاک شهید فیروز حمیدی زاده دانشجوی مدافع حرم واحد بجنورد به چشم می خورد، شهیدی که در سن 37 سالگی سبک بار و سبک بال بر توسن شرف و عزت نشست و عاشقانه و شجاعانه در دفاع از حریم حضرت زینب (س) با بذل جان خویش برگ زرین دیگری از حدیث عشق و ولایتمداری را رقم زد و به فیض شهادت نائل آمد.

در سمت دیگر این اثر ماندگار، کبوتری از داخل ضریح به مجموعه منقش می نگرد که این نگاه و همسویی آن با باب الرضا هر فرد بیننده ای را به سمت بارگاه ملکوتی امام هشتم امام رضا(ع) می کشاند.

در این طرح نوشته های "بسم رب الشهدا و الصدیقین"، "درود بر شما به پاس صبر و شکیبایی تان چه نیکوست عاقبت آن سرای" حکاکی شده است.

در این کتیبه همچنین نقش زیبای مسجد محل راز و نیاز و عبادت در درگاه حق تعالی که دو شهید گمنام نیز در جوار آن به خاک سپرده شده اند به چشم می خورد.

خوشنویسی این اثر ماندگار توسط خلیل رستمی بجنوردی فوق ممتاز خوشنویسی و کارمند حوزه دانشجویی و فرهنگی و احمد نودهی دانشجوی رشته عمران انجام گرفته است.

گرافیک و طراحی این اثر توسط زهره پرمو و محمد کریمی از حوزه هنری بجنورد و و نقاشی و پتینه آن بر عهده محمدمهدی آخته بوده است.

مجری این طرح ساسان بهادری کارمند واحد بجنورد است که با همکاری افراد نامبرده این طرح با ابعاد 1.80*5 متر در مدت زمان 3 ماه به اتمام رسیده است.

کد خبر: 783420

وب گردی

وب گردی