رحیمی: حقوق شهروندی مردم بحرین نقض شده است و فریادشان به گوش نمی رسد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت : حقوق شهروندی مردم بحرین نقض شده است و فریادشان به گوش نمی رسد.  در این شرایط همه مجامع جهانی مسوولیت دارند که در این زمینه حرکت مثبتی را آغاز کنند، همچنین کشورهای مسلمان و کشورهای عربی باید حرکت موثری در حمایت از مردم بحرین و پیشگیری نقض حقوق بشر در این کشور انجام بدهند.

علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران، ری، و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با ایسکانیوز در خصوص اتفاقات اخیر بحرین و اقدامات رژیم آل خلیفه علیه شیخ عیسی قاسم بیان کرد: با توجه به شرایط و وضعیتی که در خصوص مردم بحرین در جریان است، به نظر می رسد تشدید فشارها اتفاق جدیدی برای برون رفت بحرین از بحران داخلی ایجاد نمی کند.

وی ادامه داد: احترام به مردم و وجود فضای دموکراسی در کشور، بهترین مسیر برای برون رفت از جنگ داخلی است.جمهوری اسلامی ایران با توجه به قانون اساسی که نسبت به مسلمانان دنیا دارد، در هر نقطه از دنیا ظلم و ستمی روا می شود حتما موضع عاقلانه و لازم را اتخاذ می کند.

این نماینده مجلس با اشاره به موضع ایران در خصوص مردم بحرین افزود: در خصوص مردم بحرین، جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه از مواضع اساسی خود کوتاه نیامده است. دیدگاه ایران به این شکل بوده است که مردم و شهروندان در هر کجای دنیا، باید صاحب حرمت باشند و هرگونه نقض حقوق شهروندی توسط حاکمان مسوولیت بین المللی و مسوولیت داخلی دارد.

رحیمی در خصوص دیدگاه سازمان های حقوق بشری در قبال اتفاقات بحرین خاطر نشان کرد: به هر حال، فضا فضایی است که حتماً باید سازمانهای حقوق بشری مخصوصا آن سازمان هایی که نگاه به عدم تبعیض انسانها و حقوق بشر را به غربی و شرق تقسیم نمی کنند باید مواضع روشنی را اتخاذ کنند .مردم بحرین حرکت و نگرششان به سمت احقاق حقوق شهروندی است.

وی در پایان تصریح کرد: حقوق شهروندی مردم بحرین نقض شده است و فریادشان به گوش نمی رسد. در این شرایط همه مجامع جهانی مسوولیت دارند که در این زمینه حرکت مثبتی را آغاز کنند، همچنین کشورهای مسلمان و کشورهای عربی باید حرکت موثری در حمایت از مردم بحرین و پیشگیری نقض حقوق بشر در این کشور انجام بدهند.

گفتگو از شایان دنیادیده/ انتشار: فاطمه سرلک

کد خبر: 783438

وب گردی

وب گردی