مخفی کاری در باره «تاد» و رسوایی تازه برای کره جنوبی

بازرسی های صورت گرفته به دستور «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی در باره سامانه موشکی «تاد» آمریکا و ورود محموله‌های آن به داخل خاک این کشور، نشان می دهد وزارت دفاع کره جنوبی به طور تعمدی مسایلی را در باره این انتقال پنهان کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، این موضوع می تواند در صورت یافتن شواهد بیشتر و پیگیری های دولت به یک رسوایی تازه در وزارت دفاع کره جنوبی و این کشور تبدیل شود، این در حالی است که کره جنوبی هنوز از شوک بزرگ برکناری خانم «پارک گئون هی» رئیس جمهور این کشور به دلیل مسائل سیاسی و مالی خارج نشده است.
امروز (چهارشنبه) نهاد ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد که به دستور «مون جائه این» رئیس جمهور به مساله ورود چهار راکت انداز مرتبط با تاد که قبلا در باره آن اطلاع رسانی نشده بود رسیدگی و نتایج اولیه تحقیقات اعلام شده است.
دولت جدید کره خواستار آن شده بود که بررسی شود چرا موشک اندازها بدون اطلاع رسانی و به صورت مخفی وارد کشور شده است.
سامانه تاد بین شش تا 9 واحد موشک انداز دارد که گفته می شود شش بخش از این تجهیزات وارد محل استقرار آن در منطقه «سئونگجو» در 300 کیلومتری شهر سئول شده است.
دولت کره جنوبی دیروز (سه شنبه) نیز به دستور ویژه رئیس جمهور از مقام های وزارت دفاع در باره ورود مخفیانه این چهار راکت انداز بازجویی هایی کرده است.
خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی امروز نوشت که «هان مین کو» وزیردفاع قبول کرده که در باره این مساله قصور شده و احتمالا در سطح معاونت سیاسی در باره حذف موارد مربوط در گزارش تاد اقدام شده است.
با این حساب وزارت دفاع پذیرفته که واژه مربوط به تحویل این موشک اندازها از گزارش استقرار تاد حذف شده و عمدا در این باره به مردم اطلاع رسانی نشده است.
دولت درصدد بررسی دوباره موضوع استقرار سامانه تاد می باشد و گفته که دولت قبلی در باره این مساله اطلاع رسانی های دقیقی نکرده است.
از سوی دیگر گزارش های قبلی فقط اعلام کرده که 2 واحد راکت انداز تاد وارد کشور شده و به چهار واحد موشکی دیگر اشاره ای نکرده است.

منبع: ایرنا

303/300

کد خبر: 783442

وب گردی

وب گردی