علوی فاضل: دانشگاهیان خود را نسبت به حفاظت و دنبال کردن دستاوردهای انقلاب، امام(ره) و مقام معظم رهبری موظف می‌دانند

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ما دانشگاهیان قدر این اعتمادی که امام به جوانان و مردم کرد را به خوبی درک می کنیم و خودمان را نسبت به حفاظت و دنبال کردن دستاوردهای انقلاب، امام و پیروی از منویات ایشان که در وصیتنامه سیاسی الهی امام به خوبی ذکر شده موظف می دانیم و همچنین به تداوم راه انقلاب با زحمات مقام معظم رهبری خودمان را متعهد می دانیم.

دکتر سید مجتبی علوی فاضل در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام رحلت امام خمینی (ره) گفت: دانشگاهیان، اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی خودشان را مدیون امام می دانند. امام خمینی (ره) محدود به زمان نبودند، به عنوان احیاگر اسلام ناب محمدی در عصر حاضر دین بزرگی به گردن دنیا دارند.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: دانشگیاهان هم با لطف رهبری امام خمینی (ره) توانستند در عرصه های مختلف به خودباوری برسند. یکی از نمودهای امروز که ما می توانیم حرکت امام را از سال های قبل در دهه 30 و40 ببینم به حمدالله خودکفایی کشور در عرصه های علمی است. این خود باوری و این اتکا به نیروی درونی کشور را امام به ما داد.

وی افزود: ما دانشگاهیان قدر این اعتمادی که امام به جوانان و مردم کرد را به خوبی درک می کنیم و خودمان را نسبت به حفاظت و دنبال کردن دستاوردهای انقلاب، امام و پیروی از منویات ایشان که در وصیتنامه سیاسی الهی امام به خوبی ذکر شده موظف می دانیم و همچنین به تداوم راه انقلاب با زحمات مقام معظم رهبری خودمان را متعهد می دانیم.

اودرباره حضور در حرم مطهر امام راحل و تجدید بیعت دانشگاهیان با آرمان های انقلاب اسلامی اظهار داشت: به حرم امام راحل رفتیم تا تجدید عهد و تجدید میثاق کنیم که ما راه امام را همان طور که در زمان حیاتشان، مردم با جان و دل ادامه دادند. ما دانشگیاهان نیز مجددا در سالروز ارتحال امام عهد می بندیم که راه ایشان را که همان راه مقام معظم رهبری است با تمام قوت ادامه می دهیم و قول می دهیم که فرزندان خوبی برای امام روح الله باشیم.

دکتر علوی فاضل در مورد اقدامات صورت گرفته در جهت تقویت تفکرات امام راحل در دانشگاه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان مولود انقلاب و دانشگاهی که با تدبیر حکیمانه و حمایت حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شد خود را بیش از بقیه موسسات آموزش عالی مدیون رهبری امام می داند. اگر امام نبود این دانشگاه شکل نمی گرفت، بنابراین دانشگاه آزاد اسلامی به تعبیری دانشگاه امام خمینی است و ما خودمان را مدیون این تدبیر مادی و معنوی حضرت امام می دانیم و افتخار می کنیم به عنوان بزرگترین دستاورد فرهنگی انقلاب اسلامی دستاوردی که امام مستقیما سهم داشتند خودمان را مدیون امام می دانیم.

او ادامه داد: فعالیت های خوبی در دانشگاه آزاد اسلامی در جهت تعمیق و گسترش اندیشه های امام خمینی انجام شده است. ما تنها دانشگاهی هستیم که در کشور درس وصیت نامه سیاسی الهی امام را برای دانشجویان به صورت رایگان ارایه می دهیم و این هدفی ندارد جزء اینکه بخواهیم اندیشه ها و راه امام را در بین دانشجویان گسترش دهیم.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی بیان داشت: از سوی دیگر مرکز امام خمینی و اندیشه های ایشان در دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شده است. این مرکز در سال 93 رشته های جدیدی را با تخصص اندیشه های امام خمینی در گروه معارف اسلامی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری راه اندازی کرد و مفتخر هستیم که رشته های اندیشه امام خمینی را در دانشگاه آزاد اسلامی تدریس می کنیم و فارغ التحصیلان این رشته ها انشالله رسالت خود برای ادامه راه امام و تببین اندیشه ها و آرای ایشان در جامعه ادامه بدهند.

خبرنگار: پارسا فرخوی/ انتشار دهنده: آخوندی

201

کد خبر: 783449

وب گردی

وب گردی