گوترش خواستار باقی ماندن آمریکا در توافق تاریخی پاریس شد

دبیرکل سازمان ملل متحد در اظهاراتی اعلام کرد خارج نشدن آمریکا از توافق آب و هوایی پاریس، بسیار مهم است.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، روز سه‌شنبه ابراز امیدواری کرد که آمریکا توافقنامه آب و هوایی پاریس را ترک نکند.

وی در نخستین سخنرانی خود در دانشگاه نیویورک درباره تغییرات اقلیمی تأکید کرد در زمانی که آمریکا باید موضع خود را در قبال توافقنامه آب و هوایی پاریس روشن کند، کاملا ضروری است که این توافقنامه به اجرا درآید.

دبیرکل سازمان ملل متحد گفت اهدافی که سال 2015 در این توافقنامه تعیین شده است، باید با همت بیشتری اجرایی شود.

گوترش گفت: «به نظر ما خیلی مهم است که آمریکا این توافق را ترک نکند، اما حتی اگر دولت تصمیم به ترک توافق پاریس بگیرد، در کل برای جامعه آمریکا -شهرها، ایالت‌ها، شرکت‌ها- بسیار مهم است که با میل به حرکت به سمت اقتصادی پاک، به آن متعهد بمانند.»

وی افزود: «ما باید همه تلاش خود را به کار بندیم تا موفق شویم منحنی انتشار گازهای گلخانه‌ای را معکوس و روند گرمایش زمین را کند کنیم.»

آمریکا یکی از 147 کشور و نهاد امضاکننده این توافق تاریخی است که هدف آن کاهش دست کم دو درجه سانتی‌گرادی گرمایش زمین با کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، اواخر هفته گذشته در نشست سران گروه هفت (هفت کشور بزرگ صنعتی جهان) نپذیرفت که برای اجرای توافق پاریس به 6 قدرت بزرگ اقتصادی دیگر این گروه بپیوندد و اعلام کرد که تصمیم نهایی خود را در این باره طی این هفته اعلام خواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

303/300

کد خبر: 783459

وب گردی

وب گردی