آل طه: مراکز رشد یکی از ابزارهای حمایت از کارآفرینان تحصیل‌کرده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان به اتفاق دکتر سید رامین طباطبائی معاون عمرانی و رئیس شورای تخصصی عمرانی استان ، مهندس همایون فر مدیر دفتر ارتباط با صنعت واحد کرمان با مهندس مهدی حسینی نژاد رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت استان دیدار کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دراین دیدار که برای معرفی شهرک های فناوری آزاد ( شفا) دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، دکتر بابک آل با تشریح سیاست های این دانشگاه گفت: برای ایجاد و توسعه خدمات پژوهشی و دانش بنیان دانشگاه، شهرک فناوری آزاد استان کرمان در سه بخش اصلی شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد، بخش صنفی و خدماتی وبخش دفاتر کار محققان و پژوهشگران طراحی شده است که در حال حاضر فاز اول دفاتر مراکز رشد درپنج طبقه با زیر بنای 6000 متر مربع و با 70%پیشرفت در حال احداث است.

آل طه شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی را زمینه ساز اشتغال فارغ التحصیلان معرفی کرد و گفت: مراکز رشد ، یکی از ابزارهای رشد اقتصادی است که به منظور حمایت از کارآفرینان تحصیل‌کرده تأسیس می‌شود و با ارایه امکانات و تسهیلات عمومی، زمینه پا گرفتن شرکت‌های جدید را فراهم می‌کند.

دبیر هیات امنای استان کرمان با اشاره به موقعیت مناسب شهرک فناوری آزاد استان کرمان به مساحت 80 هکتار در محور هفت باغ علوی، گفت: استفاده از مراکز رشد، امروزه به عنوان یکی از ابزارهای پذیرفته شده برای تبدیل خلاقیت‌ها و دستاوردهای علمی و تحقیقاتی به محصولات قابل ارایه به بازار و توسعه کارآفرینی محسوب می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به تفاهم نامه 93344 /60 مورخه 21/4/1395 دانشگاه آزاد اسلامی با وزارت صنعت ، معدن و تجارت مبنی بر طراحی بخش خدمات صنفی شهرک های فناوری آزاد بر اساس نیاز های هر استان، خواستار تعامل و همکاری اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان با واحد کرمان به منظور شناسایی نیازمندی های استان در این بخش و معرفی آنها به این دانشگاه شد.

در ادامه مهندس حسینی نژاد با استقبال از طرح شهرک های فناوری آزاد دانشگاه آزاد اسلامی( شفا) ، شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اداره کل صنعت ، معدن و تجارت استان کرمان آمادگی تعامل و همکاری با واحد کرمان به منظور اخذمجوز های لازم، نیاز سنجی خدمات صنفی و معرفی آنها به دانشگاه را دارد.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی/انتشار: آخوندی

204/200

کد خبر: 783536

وب گردی

وب گردی