ملاقات وزیر صنعت ایران با وزیر توسعه ارمنستان در ایروان

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با وزیر توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری ارمنستان دیدار کرد.

به گزارش ایسکانیوز؛ خسروتاج، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت با سورن کارایان وزیر توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری ارمنستان دیدار کرد.

در این دیدار کارایان با تبریک مجدد انتخاب روحانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، خواستار تعریف و مشخص شدن سازوکار مناسبی جهت افزایش حجم تجارت بین دو کشور شده و از تاسیس شرکت‌های مشترک به عنوان راهکاری مناسب در این زمینه یاد کرد.

وزیر توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری ارمنستان عضویت ارمنستان در اتحادیه اقتصادی اورآسیا و همسایگی با کشور ایران را فرصت مناسبی برای افزایش و توسعه همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف دانست که به افزایش حجم روابط تجاری دو کشور و صادرات کالاهای ایرانی به اروپا کمک شایانی خواهد کرد.

وی در این دیدار همچنین پیشنهاد همکاری دو کشور در زمینه واردات ادوات و ماشین‌های کشاورزی ایرانی به ارمنستان را خواستار شد.

خسروتاج هم با استقبال از همکاری‌های دو کشور و آمادگی وزارتخانه و سازمان متبوع خود جهت بررسی راهکارهای توسعه همکاری‌های تجاری بین ایران و ارمنستان، با ارائه توضیحاتی شرایط صدور مجوزهای ورود کالاهای خارجی به ایران را بیان و از توسعه تجارت بین دو کشور استقبال کرد.

طرفین در این ملاقات بر فعال کردن همکاری‌های بانکی، بیمه‌ای و همچنین ایجاد دفاتر استاندارد در ارمنستان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در این دیدار سیدکاظم سجادی، سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان با اشاره به اهمیت و جایگاه وزارت صنعت، معدن و تجارت در بازار ایران ابراز امیدواری کرد با همکاری دو وزارتخانه تحول جدی در روابط و مبادلات تجاری و صنعتی دو کشور ایجاد شود.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:

402

کد خبر: 783553

وب گردی

وب گردی