پایین کشیدن «ویلایی ها» از پرده خیانت به سینمای ملی ایران است

نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «ویلایی ها» عصر روز چهارشنبه ۱۰ خردادماه در دانشکده صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز؛ نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «ویلایی ها» عصر روز چهارشنبه ۱۰ خردادماه در دانشکده صدا و سیما برگزار شد. در ابتدای این نشست پس از نمایش فیلم «ویلایی ها» برای دانشجویان و اساتید دانشکده صدا و سیما، معصومه رامهرمزی امدادگر دوران جنگ و نویسنده کتاب های دفاع مقدس گفت: من از عوامل این فیلم تشکر و قدردانی می کنم. سینمای دفاع مقدس با چنین آثاری وارد بحث های پنهان و عمیق تر جنگ می شود. خوشحالم که امروز با دیدن ویلایی ها با چهره دیگر جنگ آشنا شدم. امروز شاهد صحنه هایی بودیم که درباره آن زیاد شنیده بودم. انتخاب این موضوع و نگاهی که کارگردان ویلایی ها در این اثر دنبال می کند بسیار خوب است و تازگی دارد.

در ادامه مسعود نقاش زاده کارگردان فیلم سینمایی «کودک و فرشته» عنوان کرد: من به شدت تحت تاثیر این فیلم قرار گرفتم. «ویلایی ها» از حس دلشوره صحبت می کند؛ دلشوره ای که زنان این سرزمین آن را بسیار تجربه کرده اند. «ویلایی ها» قصه پیچیده ای ندارد، فضاسازی فیلم به شدت درست است و همین موضوع به صورت پنهانی مخاطب را دچار دلشوره می کند. «ویلایی ها» من را دچار بغض عجیبی کرد، از این رو به سازنده فیلم تبریک می گویم.

احمدرضا معتمدی کارگردان سینما در ادامه این مراسم گفت: از سعید ملکان برای تهیه کنندگی این فیلم تشکر می کنم. از خانم قیدی کارگردان فیلم و خانم طناز طباطبایی برای بازی خوبی که ارائه کرد هم باید قدردانی کرد.

در پایان پیش از تقدیر از عوامل فیلم «ویلایی ها»، شهاب اسفندیاری رئیس دانشکده صدا و سیما درباره این فیلم گفت: فیلم «ویلایی ها» مثل مادران و همسران شهدا مظلوم واقع شده است. کار امروز ما هم تلاش برای دفاع از یک اثر مظلوم است. با این فیلم ژانر سینمای دفاع مقدس زنانه به سینمای ایران اضافه شد. فیلم هایی از این دست همچون «شیار ۱۴۳» و «ویلایی ها» جزو آثاری هستند که سینمای جنگ را وارد یک حیطه جدیدی می کنند.

وی با اشاره به تصمیم شورای صنفی نمایش درباره پایان اکران این فیلم گفت: متاسفانه شورای صنفی نمایش تصمیم گرفته قبل از موعد این فیلم را از پرده پایین بکشد و این تصمیم باعث تاسف است. روز گذشته در جلسه معاونان صدا و سیما، رئیس سازمان دستور داد پخش تیزرهای این فیلم به صورت نامحدود ادامه پیدا کند. من با برخی از اعضای شورای صنفی نمایش دوست هستم و از تصمیمی که درباره این فیلم گرفتند تعجب می کنم. پایین کشیدن این فیلم از پرده خیانت به سینمای ملی ایران است. بهتر است دوستان به مقوله اکران نگاه کاسب مابانه نداشته باشند. امیدوارم با درایت در این نگاه غلط تجدید نظر شود تا اکران «ویلایی ها» تا پایان ماه رمضان ادامه پیدا کند.

اسفندیاری تاکید کرد: من از صاحبان سینماهای کورش و مگامال درخواست می کنم در سالن های خود سهمی هم برای سینمای دفاع مقدس قائل شوند. کسانی که از اکران چنین فیلمی حمایت نکردند باید جوابگوی خانواده شهدا باشند.

در پایان این مراسم از منیر قیدی، سعید ملکان، طناز طباطبایی، علی قاضی و محمدرضا منصوری از عوامل فیلم «ویلایی ها» قدردانی شد.

منیر قیدی کارگردان «ویلایی ها» درباره حمایت از این فیلم گفت: از مسئولین می خواهم که از اکران این فیلم حمایت کنند. من سختی هایی را که در این ۱۰ سال برای ساخت این اثر را کشیدم فراموش کردم. حمایت از این فیلم قدردانی از رشادت های زنانی است که برای این سرزمین زحمت کشیدند. اگر با من مشکل شخصی دارید می توانید خارج از این فیلم در خیابان به من شلیک کنید اما انتقام خود را از خانواده شهدا نگیرید.

دریافت کننده: زهرا بخشی پور/ انتشاردهنده:

402

کد خبر: 783584

وب گردی

وب گردی