راه‌اندازی«سامانه جامع مسافر» برای آژانس‌های مسافرتی

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری شرکت راه‌آهن گفت: از این پس تمام فرایندهای جاری حوزه حمل‌ونقل مسافر ریلی از طریق سامانه جامع مسافر (سجم) ثبت و پیگیری می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز؛ علی کاظمی منش با اشاره به فعالیت سامانه جامع مسافربری (سجم) اظهار داشت: این سامانه حاوی دو نرم‌افزار شامل نرم‌افزار اطلاعات مؤسسات مسافرتی (آژانس) که دربرگیرنده و تسهیل‌کننده ارتباطات شرکت راه‌آهن و مؤسسات مسافرتی است.

وی افزود: یکی از نیازهای مراکز فروش و متقاضیان مجوز فروش برای جلوگیری از مکاتبه و مراجعه حضوری با شرکت راه‌آهن بود اما با راه‌اندازی این سامانه تمام پرسش‌ها در مورد مجوزها و سایر موارد از طریق سامانه مطرح و پاسخ داده می‌شود.

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری شرکت راه‌آهن تصریح کرد: ازین پس مؤسسات مسافرتی تمام درخواست‌های خود را از طریق این سامانه ارسال می‌کنند و در مقابل مجوزهای یک‌ساله و سه‌ساله به همراه سایر مسائل از طریق همین سامانه برای آن‌ها ارسال می‌شود.

کاظمی منش با اشاره به نرم‌افزار دوم گفت: این نرم‌افزار درواقع مربوط به خدمات مسافری راه‌آهن است و تمام اطلاعات خدمه قطار مانند مهمانداران و سرمهمانداران در این سامانه ثبت می‌شود تا راه‌آهن بتواند نظارت بهتری بر خدمه و خدمات ارائه‌شده به مسافران داشته باشد.

وی در ادامه گفت: قبل از حرکت قطار از طریق سامانه سجم فهرستی تهیه و بر اساس آن مأمورین راه‌آهن اعزام می‌شوند و در حین بازدید نواقص در این سامانه ثبت می‌شود. بنابر این شرکت‌ها موظف‌ هستند نواقص اعلامی از سوی مسافران و ناظران راه‌آهن را طی ۳ روز کاری به شکایات پاسخ دهند یا نقایص را رفع کنند.

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری شرکت راه‌آهن تأکید کرد: در صورت بی‌توجهی یا عدم رفع نقایص طی مدت مذکور، رنگ پیام‌ها در سامانه تغییر می‌کند و مکاتبات از سوی شرکت راه‌آهن آغاز می‌شود و در صورت ادامه بی‌توجهی پیگیری به‌صورت جدی‌تری انجام می‌شود و سرانجام شرکت از سوی راه‌آهن برای اعلام موارد و تعیین مهلت رفع نقایص احضار می‌شود.

کاظمی منش خاطرنشان کرد: کترینگ‌های پخت غذا و کارگاه‌های ملحفه شویی در شهرها نیز از این قائله مستثنا نیستند به عبارتی می‌توان گفت که کلیه فراینده‌های جاری در حوزه مسافری قطارها در این سامانه ثبت می‌شود.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:نقاشی

402

کد خبر: 783608

وب گردی

وب گردی