قوچان‌نژاد: صعود به جام جهانی پایان کار نیست/ تا آخرین لحظه مبارزه می‌کنیم

مهاجم تیم ملی فوتبال گفت: اگر به جام جهانی صعود کنیم به آن به چشم یک گام مهم دیگر نگاه می‌کنم که پیش روی ماست تا اینکه نهایت تلاشمان را در آن انجام دهیم و رشد نماییم؛ اما جام جهانی پایان کار نیست.

به گزارش ایسکانیوز، و به نقل از فدراسیون فوتبال، رضا قوچان‌نژاد با 22 گلی که تنها در لیگ برتر هلند و در باشگاه هیرنوین زده است به یکی از بازیکنان موفق ایرانی در اروپا تبدیل شده است و تمرکز اصلی روی وی است. این بازیکن به تازگی به کمپ اتریش رسیده و امروز تمرینات خود را با تیم ملی شروع کرده است.

وی درباره اهمیت این کمپ آماده سازی در بازی بعدی مرحله مقدماتی جام جهانی یعنی بازی با ازبکستان گفت: واضح است که این کمپ اهمیت بالایی دارد. ما شرایط کاری، امکانات و زمین خوبی داریم، بنابراین می توانیم به بهترین روش تیممان را آماده کنیم. علاوه بر این ما فرصت انجام بازی دوستانه در برابر مونته‌نگرو را داریم که تیم بسیار خوبی است و ما در سال 2014 هم با آن بازی کرده‌ایم.

قوچان‌نژاد افزود: تنها کاری که باید انجام دهیم این است که تمرکز کرده و بهترین تلاش خود را انجام دهیم. می‌دانیم که بازی مقابل ازبکستان چقدر اهمیت دارد و می‌دانیم که باید در بهترین وضعیت خود باشیم. ما باید برای به دست آوردن هر امتیاز سخت تلاش کرده و بجنگیم چرا که هنوز به جام جهانی صعود نکردیم.

وی در پاسخ به این سوال که در ایران از شما توقع زیادی دارند به نظر شما چقدر اهمیت دارد که باید برای رفتن به جام جهانی که صعودمان هنوز قطعی نشده، تمرکز خود را حفظ کرد، گفت: برای ما عادی است که طرفداران از بازی با ازبکستان نتایج خوبی را توقع داشته باشند. آنها نتیجه کار و تعهد ما را در به دست آوردن نتایج خوب و نخوردن گل در بازی‌های قبلی دیده‌اند، اما می‌دانیم که باید تا آخرین لحظه برای رسیدن به هدف کار کنیم و بجنگیم. ما بی ادعا بوده و می‌دانیم اگر به سختی تلاش کرده و خودمان را وقف کارمان کنیم به هدفمان نزدیک‌تر می‌شویم.

قوچان‌نژاد درباره اینکه تیم ملی در سال‌های گذشته چه تحولاتی داشته است، گفت: از زمانی که کارلوس کی‌روش آمده تیم ملی ایران بسیار رشد داشته است. ما برای فوتبال ایرانی قدم‌های اصلی را بر داشته‌ایم. امروزه بازیکنان ایرانی بسیاری را در تیم‌های خوب اروپایی داریم که روی بازی و تجربه خود کار می‌کنند و هر روز کیفیت کارشان بالاتر می‌رود و بیشتر به بازی کردن در فشار بالا عادت می‌کنند. این تجربیات به ما کمک می‌کند تا سطح تیم ملی را نیز بالاتر ببریم. بازیکنان یکدیگر را به چالش می‌کشند و ما همه از این رقابت سازنده‌ای که بینمان وجود دارد سود می‌بریم.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا برای حرفه شما جام جهانی بزرگترین چالش به حساب می‌آید؟ گفت: اولین چالش ما این است که با ازبکستان بازی کرده و به جام جهانی صعود کنیم. از این گذشته من به جام جهانی به چشم یک هدف پایانی (پایان کار) نگاه نمی‌کنم. ما در جام جهانی قبل هم بودیم و خیلی عالی می‌شود اگر در بعدی هم باشیم. مسلما ما نهایت تلاشمان را می‌کنیم که در جام جهانی باشیم، اما اگر به صعود به جام جهانی دست یافتیم من به آن به چشم یک گام مهم دیگر نگاه می‌کنم که پیش روی ما است تا اینکه نهایت تلاشمان را در آن انجام دهیم و رشد نماییم؛ بنابراین جام جهانی پایان کار نیست.

خبرنگار: چورعرب

کد خبر: 783664

وب گردی

وب گردی