مطرح کردن رای حلال و حرام دست بردن در دین است

استاندار کرمانشاه با اشاره به مطرح شدن رای حلال و حرام پس از انتخابات گفت: حلال و حرام خدا تا ابد در دین مشخص شده و نمی توان چیز جدیدی به آن اضافه کرد این دست بردن در دین است هرچند رقبای آقای روحانی رای مبتنی بر فریب می خواستند به دست بیاورند اما آنچه از صندوق های رای به دست آمد رای مبتنی بر شعور مردم بود.

به گزارش ایسکانیوز، اسدالله رازانی روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان، مهمترین نکته انتخابات پرشور ریاست جمهوری را به ظهور رسیدن جمهوریت نظام عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی به عنوان میراث امام راحل به صورت جمهوری اسلامی تعریف شده و هیچ کدام از وجهه جمهوریت و اسلامیت نظام ما قابل کم و زیاد کردن نیست.

وی افزود: سابقه جمهوری خواهی در کشور به دوران مشروطه بر می گردد و تحقق این خواسته با ظهور سلطنت پهلوی تا 50 سال به عقب افتاد اما بعد از انقلاب به عنوان اصل خدشه ناپذیر ساختار سیاسی پذیرفته شد هر چند در این سالها عده ای با ایجاد تقابل بین وجهه اسلامیت و جمهوریت سعی داشتند وجهه جمهوریت نظام را کمرنگ کنند.

رازانی، رقابت انتخابات ریاست جمهوری را کاملا جدی و واقعی توصیف کرد و افزود: دیگر قابل پذیرش نیست عده ای این رقابت ها را فرمایشی و دعوای زرگری بدانند.

او مسیر امروز انتخابات را نتیجه هوشمندی و درایت مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: برخلاف تلاش عده ای برای القای این مطلب که مقام معظم رهبری از کاندیدای خاصی حمایت می کنند، ایشان توانست با درایت و هوشمندی هر 2 جریان سیاسی کشور را هدایت کنند.

رازانی، به مشارکت 73 درصدی مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: این حجم از مشارکت قابل پیش بینی نبود ضمن اینکه صحبت از چهار میلیون نفر است که پشت در ماندند و نتوانستند رای بدهند کما اینکه اگر آنها نیز رای داده بودند مشارکت مردمی به 80 درصد می رسید.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: این انتخابات در نهایت دقت برگزار شد به گونه ای که سخنگوی شورای نگهبان کل تعرفه های مخدوش را 12 هزار رای در برابر 42 میلیون رای عنوان کرد.

استاندار کرمانشاه در ادامه رویکرد رقبای دکتر روحانی را بر 2 محور تخریب بی رحمانه توام با بد اخلاقی و نیز دادن وعده های دروغین غیرقابل اجرا به قصد فریب مردم نسبت به وضع موجود و آینده عنوان کرد.

وی آرای مردم استان کرمانشاه به دکتر روحانی را 68 و 2 دهم درصد عنوان کرد و گفت: حتی در یک شرکت سهامی وقتی شما 2 سوم سهام را داشته باشید وضعیت ممتاز خواهید داشت.

رازانی در ادامه به آرای بالای مناطق اهل سنت (84 درصد پاوه) و اهل حق نشین استان کرمانشاه (88 درصد دالاهو) اشاره کرد و ادامه داد: 25 درصد جمعیت استان اهل سنت و 13 درصد آن اهل حق است و رای این جمعیت مهمتر است چرا که اقلیت محل تبلیغات ضد انقلاب برای تحریم انتخابات است و ضمن اینکه برای اقلیت عدالت باید محقق شود تا مشارکت سیاسی داشته باشد.

او بیان داشت: با اینکه در برخی از استان ها آقای رییسی رای بالاتری داشت اما در همه 14 شهرستان استان کرمانشاه آقای روحانی بالای 55 درصد آرا را داشتند و این موضوع نشانه انسجام رفتار سیاسی مردم است.

رازانی در ادامه مردم استان را لایق خدمت عنوان کرد و گفت: از همه دستگاه های اجرایی می خواهم تا برنامه یکساله دستگاه خود را برای خدمت رسانی بیشتر به مرم استان مکتوب کنند.

او بر اطلاع رسانی صحیح توسط مدیران دستگاه های اجرایی در استان تاکید کرد و گفت: به تازگی در خطبه های نماز جمعه آمار بیکاری استان 35 درصد اعلام شد در حالی که آمار واقعی مرکز آمار در خصوص بیکاری استان رقم 22 درصد است.

استاندار کرمانشاه در این جلسه از برنامه ساماندهی رودخانه قره سو کرمانشاه در سال 96 خبر داد و گفت: تمام روستاهایی که در مسیر ورودی قره سو به کرمانشاه هستند مجهز به تصفیه خانه های پرتابل پکیجی خواهند شد ضمن اینکه فاضلاب از داخل شهر جدا و به بعد از سد رودخانه منتقل خواهد شد.

رازانی وعده داد که به زودی با پاکسازی رودخانه قره سو یک دریاچه جذاب با هدف گردشگری در کرمانشاه ایجاد بشود.

خبرنگار:درخشان/تایید:نقاشی

کد خبر: 783691

وب گردی

وب گردی