اولین اظهارات ترامپ  پس از خروج از توافقنامه آب و هوایی پاریس

رئیس جمهور آمریکا با وجود اعلام تصمیم به خروج از توافقنامه آب و هوایی پاریس گفت آمریکا مذاکره برای ورود مجدد به توافقنامه پاریس یا یک توافقنامه کاملا جدید دیگر را آغاز خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز دونالد در بخشی از اظهارات خود پس از اعلام تصمیم آمریکا به خروج از توافقنامه تغییرات آب و هوایی پاریس اعلام کرد آمریکا مذاکره برای ورود مجدد به توافقنامه پاریس یا یک توافقنامه کاملا جدید دیگر را آغاز خواهد کرد آن هم مبتنی بر شروطی که برای آمریکا، کسب و کارهای این کشور، کارگران آن و مردم آمریکا و مالیات دهندگان آن منصفانه باشد.

پس ما خارج می شویم اما شروع به مذاکره می کنیم و بررسی می کنیم که آیا می توان به توافقی دست یافت که منصفانه باشد. اگر ما بتوانیم این کار را بکنیم عالی می شود و اگر هم نتوانیم که باز هم خوب است.
دونالد ترامپ افزود من در مقام رئیس جمهور نمی توانم چیزی را مقدم تر از رفاه شهروندان آمریکایی قرار دهم. توافقنامه تغییرات آب و هوایی پاریس، تازه ترین نمونه از ورود واشنگتن به توافقنامه ای است که به نفع آمریکا نیست درحالیکه به صورت منحصر به فرد به نفع سایر کشورها است. این توافقنامه باعث می شود کارگران و مالیات دهندگان آمریکایی هزینه هایی را متحمل شوند ، مشاغل از دست برود، دستمزدها کاهش یابند ، کارخانه ها تعطیل و تولید اقتصادی ما تضعیف شود. از این رو از امروز، آمریکا همه اجراهای مربوط به توافقنامه غیر الزام آور پاریس و بارهای مالی واقتصادی پرمشقتی را که این توافقنامه روی کشور ما تحمیل می کند، متوقف می کند.

وی افزود این تصمیم شامل پایان دادن به اجرای کمک های ملی و بودجه مربوط به وضع اقلیمی سبز می شود در حالی که اجرای آن هزینه زیادی روی دوش آمریکا می گذاشت.
رئیس جمهور آمریکا گفت براساس اعلام نظر محققان بخش اقتصاد ملی آمریکا، تبعیت از شروط توافقنامه پاریس و سایر محدودیت های انرژی که روی آمریکا اعمال شد، می تواند باعث شود تا سال دوهزار و بیست و پنج معادل دو میلیون و هفتصد هزار شغل از دست برود.
وی افزود (با اجرای توافقنامه ) هزینه ای که به اقتصاد تحمیل می شود در مقطع زمانی کنونی نزدیک به سه تریلیون دلار خواهد بود که شامل تولید ناخالص داخلی از دست رفته و شش میلیون و پانصد هزار مشاغل صنعتی است. در صورت اجرای توافقنامه ،خانوارها هفت هزار دلار درآمد کمتری خواهند داشت و در بسیاری از موارد وضع بسیار بدتر از این است.

تایید:سرلک

کد خبر: 783708

وب گردی

وب گردی