نیشابوری: از اندیشه‌های امام (ره) برای مبارزه با فساد بهره بگیریم

رئیس دفتر سیاسی حزب اسلامی کار گفت: تمام اندیشه‌های امام (ره) ارزشمند هستند و اما در شرایط فعلی می‌توان با کمک گرفتن از اندیشه‌های امام خمینی (ره) با فسادهای سازمان‌یافته مبارزه کرد.

به گزارش ایسکانیوز، محمد نیشابوری با تأکید بر ضرورت بازخوانی اندیشه‌های امام (ره) در تمام دوران اظهار داشت: نباید اندیشه‌های امام خمینی (ره) را اولویت‌بندی کنیم؛ چراکه ایشان منشوری از اندیشه‌های مختلفی هستند که در تراز هم قرار دارند. همواره باید اندیشه‌ها و خواسته‌های امام(ره) را در یک حد و اندازه مطالعه کرد. به طور مثال وقتی ایشان بحث مردم‌سالاری دینی را طرح کردند در کنار آن بحث دین‌سالاری را هم طرح کردند.

وی ادامه داد: وطن‌پرستی، دینداری، مردم‌سالاری، مبارزه با فساد، ضرورت پیشرفت و... از اندیشه‌های امام (ره) هستند که اولویتی بر دیگری ندارند و همه آن‌ها در کناره هم معنا پیدا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر به دورانی که امام خمینی (ره) فعالیت سیاسی‌اش را آغاز کرد رجوع کنیم متوجه چند اصل مهم می‌شویم که شاکله اصلی مبارزات ایشان با رژیم پهلوی بوده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: مبارزه با فساد پهلوی، مبارزه با بی‌عدالتی، مبارزه با هیچ انگاشتن مباحث دینی و وادادگی دستگاه دیپلماسی خارجی پهلوی در مقابل غرب از جمله این موضوعات است که همه آن‌ها کنار هم چارچوب اصلی اندیشه‌های امام خمینی (ره) را در مبارزه با پهلوی تشکیل داده بود.

وی افزود: زمانی که رژیم صدام به ایران حمله می‌کند هم ایستادگی حضرت امام خمینی (ره) بر اساس همان چارچوب‌های اندیشه‌ای‌ وی صورت گرفت. صدام به ایران حمله کرد تا خاک ایران را اشغال کند، نمی‌خواست اسلام را از بین ببرد. در آن دوران امام خمینی (ره) به مثابه یک رهبر ملی، وطن‌پرستانه از ایران دفاع کردند و در عین حال اسلوب‌های اسلامی را هم حفظ کردند. شعار اصلی ایشان در ارتباط با نظام جمهوری اسلامی ایران که فرموده بودند نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیش در راستای دو اندیشه وطن‌پرستی و دینداری توأمان با هم بوده است.

نیشابوری خاطرنشان کرد: هیچ کدام از اندیشه‌های امام (ره) را نمی‌توان برتراز دیگری دید اما بر اساس ضروریات کشور می‌توان اندیشه‌های ایشان را با دوره فعلی منطبق کرد. به طور مثال ببنیم ضروریات فعلی جامعه چیست و بر اساس همان ضرورت آن بخش از اندیشه ایشان را که با همین شرایط هم‌خوانی دارد، بازخوانی کنیم.

وی ادامه داد: یکی از مباحثی که به شدت باعث شده نظام را مورد تهدید قرار دهد موضوع فساد است. ریشه دواندن فساد در ارکان مختلف اجرایی، تقنینی و قضایی کشور می‌تواند آسیب جدی به کشور وارد کند. اگر با شرایط فعلی مبارزه جدی نشود و با فاسدان برخورد نشود، بعید نیست که طی سال‌های آینده با مجموعه‌ای از فساد سازم‌یافته و مافیایی روبرو شویم.

وی در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد: اگر نسل دوم انقلاب را که الان مقابل این فسادها می‌ایستند را از دست بدهیم چه می‌شود؟ متأسفانه می‌بینیم که برخی از آن‌ها طی سال‌های گذشته از میان ما رفته‌اند. به نظر من این اندیشه امام (ره) که مبارزه با فساد در همه سطوح باید انجام شود در شرایط فعلی کشور در اولویت قرار دارد و با همه افراد مفسد بدون در نظر گرفتن سمت و جایگاهشان باید برخورد شود. تمام مجموعه قوای سه‌گانه کشور باید مقابل شرایط فعلی بسیج شوند و با فساد مبارزه کنند.

302/302

کد خبر: 783717

وب گردی

وب گردی