جزییات برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی(ره) از زبان فرماندار ری

فرماندار ویژه شهرستان ری از آمادگی حداکثری شهرستان ری برای برگزاری باشکوه مراسم یادبود ارتحال حضرت امام (ره) خبر داد و افزود: بزرگداشت یاد، خاطره و راه حضرت امام اهمیت ویژه‌ای دارد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، هدایت الله جمالی پور در این باره گفت: اندیشه، راه و مرام حضرت امام برگرفته از تفکر دینی بود و همه مسئولان نظام موظف هستند تا با تمام وجود برای پر فروغ تر شدن یاد و خاطره ایشان بکوشند.


وی در تشریخ آخرین اقدامات شهرستان ری برای برگزاری مراسم بیست و هشتمین ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) گفت: امسال به دلیل تقارن سالگرد رحلت حضرت امام (ره) با ماه مبارک رمضان، و همچنین به این دلیل که شهروندان به دلیل مسائل شرعی در مورد روزه، نمی توانند به اقصی نقاط ایران، برای زیارت امام خویش به تهران سفر کنند، تدارک اسکان برای مسافرین در نظر نگرفته‌ایم.


وی افزود: در حقیقت امسال مراسم از ساعت 18 با سخنرانی مقام معظم رهبری آغاز خواهد شد. در پایان مراسم نیز پس از اقامه نماز مغرب و عشاء، در قالب بسته‌هایی که در نظر گرفته شده، از دوستداران حضرت امام پذیرایی خواهد شد تا روزه خویش را در حرم ایشان افطار کنند. پیش بینی ما این است که چیزی در حدود چهل هزار نفر در داخل حرم جای می گیرند و بقیه نیز طبق برنامه‌ریزی های انجام شده، در اضلاع و صحن های حرم مستقر می شوند.

معاون استاندار تهران از اهمیت نقش سایر دستگاه ها در برگزاری هرچه با شکوه‌تر مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) گفت و ادامه داد: همه دستگاه ها باید در ادای دین به حضرت امام سنگ تمام بگذارند و با پشتیانی های خویش، به هرچه بهتر برگزار شدن برنامه کمک کنند.

جمالی پور درخصوص انتقال زائرین به حرم امام دلها نیز گفت: برای سهولت امر تردد و ایاب و ذهاب شهروندان در روز 14 خرداد، سرویس هایی در نقاط مختلف شهر برای انتقال زائرین تدارک دیده شده است.

دریافت کننده و انتشار:نیوشا یعقوبی

701/701

کد خبر: 783750

وب گردی

وب گردی