رشد چشمگیر تامین قطعات یدکی سایپا یدک در دو ماه نخست 96

شرکت سایپایدک در فروردین و اردیبهشت امسال موفق به تامین 540 میلیارد ریال قطعات یدکی شد که این آمار در مقایسه با سال گذشته 105 درصد رشد داشت.

به گزارش ایسکانیوز از شرکت سایپا، در راستای تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال»، تاکید مدیرعامل گروه سایپا مبنی بر لزوم تامین 100 درصدی قطعات یدکی مورد نیاز سایپایدک توسط شرکت‌های سازه‌گستر و مگاموتور و به منظور تحقق تفکر ایجاد زنجیره تامین منسجم و پویا در گروه خودرو سازی سایپا، در دو ماه ابتدایی سال 96 تامین قطعات یدکی در سایپایدک رشد چشمگیر 105 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

** رشد شاخص های سایپا در ارزیابی شرکت بازرسی و کیفیت استاندارد ایران
معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا اظهارکرد: بر اساس گزارش های شرکت بازرسی و کنترل کیفیت ایران و نظرسنجی های به عمل آمده از مشتریان و اطلاعات و آمار وزارت صنعت و معدن، گروه خودروسازی سایپا رشد چشمگیری در شاخص های ارزیابی شرکت بازرسی و کیفیت استاندارد ایران داشته است.
«رضا تقی زاده» افزود: در چهار شاخص مهم و اساسی شامل کیفیت خودروهای تولیدی، رضایت مشتریان از خدمات فروش و خدمات پس از فروش و سهم بازار فروش رشد چشمگیر داشته ایم، بطوری که با افزایش 17.5 درصدی کیفیت خودروهای تولیدی (تعداد ستاره ها ) و همچنین افزایش 9 درصدی شاخص های رضایت مشتریان از خدمات فروش و 5.5 درصد از خدمات پس از فروش سهم بازار این گروه را از 33 درصد کل بازار به 42 درصد افزایش یافت.

** افزایش قیمت خودرو
وی درباره الزام رعایت مصوبه های شورای رقابت در قیمت گذاری خودرو توسط شرکت های تولید کننده یادآورشد: افزایش قیمت نهادهای تولیدی، افزایش نرخ تورم و افزایش قیمت های بیمه از جمله عوامل موثر در افزایش قیمت خودرو است که با توجه به رشد این عوامل در یک سال اخیر، با تایید شورای رقابت شاهد افزایش قیمت خودروها در آینده نزدیک خواهیم بود.
معاون بازاریابی و فروش سایپا با اشاره به انعطاف پذیری و بروز بودن این گروه عظیم خودروسازی گفت: عرضه سراتو در بازار بورس نشان از پیشرو بودن در تنوع عرضه و شفاف بودن معاملات و اطمینان از تناسب کیفیت و قیمت خودروهای شرکت سایپاست که سرعت خرید خودروهای مذکور در بورس بطور کامل این ادعاها را اثبات می کند.
به گزارش ایرنا، دوشنبه گذشته (هشتم خرداد) برای نخستین بار 50 دستگاه خودروی سراتو محصول شرکت سایپا با قیمت پایه 872 میلیون و 604هزار و 446 ریال در بورس کالای ایران عرضه شد.

** سایپا جزو 10 بنگاه اقتصادی منتخب برای اجرای چرخه بهبود بهره وری
رویا طباطبایی یزدی رئیس سازمان ملی بهره وری ایران با بیان این که سایپا جزو 10 بنگاه اقتصادی منتخب برای اجرای چرخه بهبود بهره وری است، اظهار کرد: مدیران ارشد گروه سایپا به مقوله ارتقای بهره وری بسیار علاقه مندند و در این زمینه گام های موثری برداشتند.
وی ابراز امیدواری کرد در بین زیرمجموعه های سایپا و حتی با خودروسازان دیگر رقابت بیشتری به وجود آید؛ زیرا رقابت باعث ارتقای بهره وری می شود.
رئیس سازمان ملی بهره وری ایران تاکید کرد: اگر بخواهیم ایران در منطقه و آسیا جزو کشورهای صنعتی قلمداد شود، باید بیش از پیش برای صنعت خودروسازی اهمیت ویژه ای قایل شویم و صنایع خودروسازی هم باید به کیفیت و بهره وری به عنوان 2 بال توسعه بهای بیشتری دهند تا بتوانند با کاهش هزینه ها، کیفیت را افزایش دهند.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:

کد خبر: 783786

وب گردی

وب گردی