حجت‌الاسلام رجالی تهرانی:  آزادی‌های کاذب برای جوانان اصل نشود

سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تهران گفت: اعطای آزادی های کاذب برای فراموشی مطالبات اصلی جوانان ظلمی آشکار به آنان است.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام والمسلمین رجالی تهرانی با اشاره به مهمترین عوامل سلب آرامش در جوانان کشور گفت: امروز اشتغال، مسکن و ازدواج سه نگرانی اصلی جوانان کشور است که مانع اصلی شادابی و انگیزه در آنان شده است .


وی برقراری آرامش در حوزه اجتماعی را مستلزم برطرف کردن عوامل سلب آرامش ازسوی مسئولان دانست و افزود: اگر موانع پیش روی جوانان برطرف نشود نمی توان انتظار داشت که جوانان شاداب و با انگیزه ای برای پیشرفت کشور در اختیار داشته باشیم.

وی جوانان شاداب را موتور محرکه پیشرفت در حوزه اجتماعی دانست و گفت: هر چند آحاد مردم باید برای پیشرفت کشور و ایجاد ارامش در جامعه تلاش کنند اما این نافی وظیفه سنگین مسئولان در برقراری ارامش در حوزه اجتماعی نیست .

وی افزود: امنیت، معنویت و معیشت سه رکن اصلی دستیابی به جامعه ای ارام است و قران کریم نیز براین نکته تاکید دارد و یکی از وظایف اصلی حاکمان را توجه به معنویت می داند .

رجالی تهرانی خاطرنشان کرد: خوشبختانه هم اکنون امنیت در کشور در اوج است اما در معنویت، فرهنگ و اقتصاد مشکلاتی وجود دارد که در نهایت به ناآرامی می انجامد.

وی دستیابی به آرامش حقیقی را تنها در سایه ایمان به خدا دانست و افزود: هر قدر جامعه مومن تر باشد از آرامش بیشتری در عرصه های زندگی برخوار خواهد بود چراکه انسان مومن در مواجه با سختی ها و کاستی های زندگی خود را در آغوش پرودگار قرار می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین رجالی نا امنی و استرس را مهمترین عامل عقب ماندگی یک جامعه دانست و افزود: هرقدر احساس رضایت مندی در جامعه افزایش یابد زمینه برای آرامش بیشتر و حرکت به سوی توسعه در جامعه فراهم می شود چراکه ارتباط بسیار تنگاتنگی میان احساس رضایت مندی در زندگی و عملکرد افراد یک جامعه وجود دارد.

وی گفت: تسلیم و درماندگی در برابر مشکلات، رفتارهای شتابزده ، فرافکنی و در پی مقصر برای مشکلات ویا توسل به رمالان و دروغ گویان برای دوری از مشکلات از جمله راهکارهایی است که افراد برای غلبه بر مشکلات و سختی ها در جامعه از خود بروز می دهند اما بهترین راهکار برای دستیابی به آرامش توسل به سنت و سیره انبیاء است .

سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه تهران افزود: ایمان و توکل به خداوند، انس با قرآن،دوری از حرص ،بخشش ،سلامت نفس،ذکر و یاد خدا از مهمترین راه کارهای دستیابی به آرامش فردی است.

وی گفت: همانگونه که عبادت حضرت حق عامل آرامش فردی است انجام گناه و اعمال مجرانه زمینه ساز اضطراب و ناآرامی در افراد است ضمن اینکه انجام اعمال مجرانه زمینه ساز سلب آرامش جامعه هم هست و لذا فرد گناهکار علاوه بر سلب آرامش فردی از خود جامعه را نیز با ناامنی مواجه می کند.


حجت الاسلام والمسلمین رجالی تهرانی ماه رمضان را ماه رحمت و آمرزش عنوان و تاکید کرد ، هیچگاه نباید از رحمت الهی مایوس شد حتی کسانی که اصرار بر گناه کرده اند نیز در این ماه مورد رحمت الهی قرار می گیرند.

302/302

کد خبر: 783806

وب گردی

وب گردی