آیت الله امامی کاشانی:  انتخابات با حماسه‌ای که ملت عظیم ما آفرید، چشم دنیا را خیره کرد

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: موضوع انتخابات با حماسه‌ای که ملت عظیم ما آفرید، چشم دنیا را به صف‌های طولانی که برای رای ایجاد شده بود، خیره کرد.

به گزارش ایسکانیوز، آیت الله امامی کاشانی در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران با دعوت نمازگزاران به تقوی و دوری از گناه و اشاره به ایام سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) افزود: امام بخشی از اسلام را به دنیا ارائه کرد ، اسلامی که مرده بود و جز اسم و رسمی از آن باقی نبود.

خطیب نمازجمعه تهران گفت: امت اسلام باید با توجه به آیات الهی در قرآن در برابر دشمنان و نفوذ آنها وحدت و یکپارچگی خود را حفظ کنند.

وی ادامه داد: حقیقت اسلام را شخص امام زمان (عج) ارائه خواهد کرد.

خطیب نمازجمعه تهران گفت: امام اسلام را از حوزه های علمیه و مجالس دینی خارج کرد و در خیابان ها و همه جای دنیا مطرح کرد.

آیت الله امامی کاشانی تاکید کرد: رحمت خدا بر امام و شهدا باد که عَلَم اسلام و پرچم محمد و علی را در دنیا به اهتزاز درآورده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به موضوع انتخابات افزود: با آن حماسه ای که ملت ایران آفریدند چشم های دنیا به صف های طولانی خیره شد و رحمت خدا بر ملت قدرشناس ما که می فهمند و به ندای رهبر بزرگوار لبیک گفتند و به دنبال فکر امام حرکت کردند.

وی با اشاره به جلسه قاریان قرآن با مقام معظم رهبری و بیانات ایشان تاکید کرد: رهبری در آن جلسه گفتند که قرآن پاسخ تمام مشکلات بشر را دارد اما برخی آن پاسخ ها را نگرفته و به انحراف رفته اند.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به آیه های 92 و 93 سوره نبأ افزود: این آیات برمی گردد به تمام پیروان ادیان الهی که اگر به آیات قبل نگاه کنیم می بینیم که به انبیا زیادی اشاره شده است و به امت واحده تاکید می کند.

وی ادامه داد: با توجه به این آیات درمی یابیم که همه باید متوجه به خدا باشند و توحید داشته باشند و قرآن در این آیات این موضوع اشاره کرده است.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: قرآن الان به مردم می گوید که راه زندگی چیست و باید در این راه به خدا تکیه کنند .

آیت الله امامی کاشانی در خصوص آیه 93 این سوره افزود: در این آیه قرآن می گوید خود ملتها پاره پاره شدند و به جان هم افتادند و تفسیر

آن این است که اگر به ندای قرآن توجه نکنند و پاسخ ندهند به تفرقه می افتند .

وی با اشاره به جنایات آمریکا و اسرائیل در جهان تاکید کرد: جمعیت میلیاردی دنیا همه باید با هم باشند و این مشکلات را در سایه راهنمایی های قرآن حل کنند.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: این مشکلات از این نکته نشأت می گیرد که ملتها از خدا بریده اند و به دنیا توجه کرده اند در حالی که قرآن نسخه را داده است و تاریخ هم درس های فراوانی دارد.

آیت الله امامی کاشانی خاطرنشان کرد : دنیای اسلام و ملت ها باید در برابر ظلم بایستند و علیه آن قیام کنند.

وی با اشاره به سفر ترامپ به خاورمیانه و عقد قرارداد با حاکمان سعودی گفت: ترامپ هنگام بازگشت گفت که ما رفتیم صدها میلیارد از خاورمیانه به آمریکا بازگرداندیم.

امام جمعه موقت تهران افزود: شما این اموال را غارت کردید و این اموال برای حاکمان سعودی نیست بلکه برای ملت آن کشور است.

آیت الله امامی کاشانی تاکید کرد: امت اسلام باید به هوش بیایند و در برابر این تحرکات هوشیار باشند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به وضعیت یمن، سوریه، بحرین ، افغانستان و عراق تصریح کرد: این آتشی است که آمریکا روشن کرده و هیزمش را حاکمان سعودی می دهند .

وی خطاب به دولت های عربی که از آمریکا حمایت می کنند افزود: خدا در قرآن آورده است که هرگز نفوذ کافران بر مسلمانان را قرار نداده است.

آیت الله امامی کاشانی ادامه داد: حاکمان سعودی خود را کسانی می دانند که حرمین شریفین را مدیریت می کنند اما به قرآن عمل نمی کنند و به خدا هم معتقد نیستند.

وی افزود: اگر معتقد بودند این وضع یمن نبود و داعش این طور با حمایت های شما اقدام نمی کرد.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد : هر کس بخواهد با طناب ترامپ، صهیونیست ها و یا حاکمان سعودی به چاه برود به زمین خواهد خورد.

آیت الله امامی کاشانی خاطرنشان کرد: جهان اسلام بیدار باشد و پاسخ حاکمان دروغین را بدهد و به سرنوشت آنها تن ندهد.

وی با اشاره به وضعیت ایران و هدایت امام خمینی (ره) و جانفشانی شهدا و وجود ولایت فقیه گفت: باید این نعمت ها را قدر بدانیم که در چنین کشوری زندگی می کنیم .

امام جمعه موقت تهران در ادامه در پاسخ به حاکمان سعودی و حامیان آمریکایی و داعشی آنها که در خصوص ماه مبارک رمضان و ایجاد صلح در این ماه سخن گفته بودند اما خلاف آن عمل کردند، افزود: در این شرایط فقط باید یک نفر حرف بزند و یک صدا بلند باشد و آن ندای ولی امر مسلمین است و بقیه باید پیروی کنند.

وی با اشاره به تشکیل کمیته ضد ایرانی در سنای آمریکا گفت: در این کمیته برای بی ثباتی ایران برنامه ریزی کردند البته 40 سال است که دارند این مزخرف ها را می گویند و خدا با دست ملت به دهان آنها زده است.

آیت الله امامی کاشانی تاکید کرد: باید مراقب بود و همه با همدلی و رفاقت با هم سعی در رفع مشکلات و مسائل کشور بویژه مسائل اقتصادی کنند.

شب های قدر بهترین فرصت توبه

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به در پیش بودن شب های قدر، این شب ها را بهترین فرصت برای توبه، استغفار و راز و نیاز با معبود یکتا دانست.

آیت الله امامی کاشانی در خطبه نخست نماز جمعه این هفته تهران از مردم خواست با در نظر گرفتن ویژگی های لیله القدر برای تعجیل در فرج هرچه سریعتر حضرت ولی عصر ( عج )دعا کنند.


خطیب نماز جمعه تهران شب نوزدهم ماه مبارک رمضان را براساس احادیث متعدد و معتبر، شب مطرح شدن مقدرات یک ساله همه مخلوقات دانست.


وی با بیان اینکه در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان این مقدرات تعیین می شوند، امضا شدن آنها را مربوط به شب بیست و سوم دانست و گفت: با توجه به عظمت این سه شب همه انسان ها باید به عبادت و استغفار بپردازند .

امام جمعه موقت تهران کم شدن قدرت نفوذ شیطان را در شب های قدر از ویژگی های این شبها برشمرد و افزود : مهمترین علت این پدیده گسترگی رحمت خداوند است که بر این اساس مردم باید از این فرصت و نورانیت آن استفاده کنند و بیش از پیش به درگاه خداوند سلام و درود فرستند.


وی گفت: ملائکه در شب های قدر بر روی زمین نازل می شوند تا همه مقدرات زمینیان را برای یک سال آینده تنظیم و تمشیت کنند.


آیت الله امامی کاشانی به اهمیت این شب ها اشاره کرد و افزود: شب های قدر شب های توسل به وجود حضرت ولی عصر(عج) است.

302/302

کد خبر: 783807

وب گردی

وب گردی