حضور منظم و به موقع اساتید در دانشگاه باعث پویا ماندن آن می شود

نشست صمیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با اعضای هیات علمی گروه های مختلف آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علیرضا امیرتیموری در این نشست ضمن گرامیداشت ایام ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و همچنین قیام خونین 15 خرداد ، شناساندن ابعاد شخصیتی حضرت امام (ره) را به قشر جوان مهم دانست و تصریح کرد: بررسی و شناخت ابعاد شخصیت امام راحل (ره) معمار بزرگ انقلاب اسلامی واحیاگر اسلام ناب محمدی در جهان معاصر ، یکی از ضرورت هایی است که امروز باید به آن پرداخته شود بویژه برای نسل جوان که قرار است در آینده سکان دار جامعه اسلامی باشند .

وی ضمن گرامیداشت ماه نزول قرآن، گفت: ماه مبارک رمضان، فرصت مناسبی است تا انسان با بازخوانی اعمال ، بازسازی احوال و بازیابی کمالات معنوی، در پناه قرآن ، نماز و روزه، به مقام خلیفه الهی خویش بنگرد، تلاوت قرآن کریم، تأمل و تفکر در آیات الهی، حضور در محافل تفسیر قرآن از جملهبرنامه های ارزشمندی است که در این ماه پربرکت اجرا می شود.

دکتر امیرتیموری نسبت استاد به دانشجو را در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان 1 به 45 خواند و ادامه داد: در حال حاضر دردانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان بدون احتساب دانشجویان مشغول به تحصیل در آموزشکده های سما بالغ بر ٤٠٠٠٠ دانشجو در حال ادامه تحصیل هستند که با حضور ٨٩٢ عضو هیأتعلمی تمام وقت در این دانشگاه ، نسبت استاد به دانشجو حدود 1 به ٤٤ است که این نسبت در مقایسه با بعضی از مراکز آموزش عالی در استان گیلان بسیار مناسب است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت از ساماندهی اساتید حق التدریس در سطح دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان خبر داد و یادآور شد: با توجه به وجود هزینه های بالا، رقابت ناسالم بین بعضی از مراکز علمی ، باید تلاش کنیم تا چیزی باعث جلوگیری از حرکت ما به سوی ارتقای هر چه بیشتر کیفیت آموزشهمچنین ارتقای جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی در بین دیگر مراکز نشود.

دکتر امیرتیموری با اشاره به موفقیت های علمی، آموزشی و پژوهشی اخیر دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با وجود ظرفیت های بسیار زیادی که دارد توانست قسمتی از حقانیت خود را در پنجمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی نشان دهد که این مسئلهنشاندهنده توجه ویژه اساتید این دانشگاه به ورود به مسائل علمی و پژوهشی کشور است.

دبیر هیأت امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، تاکید کرد: انتظار ما از هر یک از اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ، تعریف و پیش بینی پلان تحقیقاتی آنان در طی سه تا پنج سال آینده است تا دانشگاه بتواند بر اساس این برنامه پیش بینی شده توسط اساتید، برنامه ریزی های علمی و آموزشیخود را تدوین کند و بر اساس این نقشه راه در مسیر ارتقای امتیازات واحد های دانشگاهی استان حرکت کند.

این مقام مسئول همچنین بیان داشت: مشارکت اساتید در امور علمی، آموزشی و پژوهشی علاوه بر اینکه می تواند در افزایش اطلاعات دانشجویان مؤثر باشد ، در جلوگیری از پدیده شوم سرقت ادبی ، پایان نامه نویسی و پایان نامه فروشی و افزایش نظارت بیشتر بر پایان نامه های دانشجویان ثمربخش خواهد بود.

دکتر امیرتیموری حضور دائم اساتید در دانشگاه را خواستار شد و اذعان داشت: حضور منظم و به موقع اساتید در دانشگاه باعث پویا ماندن آن می شود چرا که دانشجویان با درک حضور آنان در دانشگاه می توانند جهت رفع ابهامات و مشکلات درسی خود به آنان مراجعه کنند و این همدلی و همراهی با مدیریتدانشگاه باعث دلگرمی همگان در عبور از مشکلات و بحران هاست.

در پایان هر یک از حاضرین سوالات و پیشنهادات خود را ارائه دادند که توسط رئیس دانشگاه ازاد اسلامی استان گیلان به این سوالات پاسخ گفته شد.

کد خبر: 783899

وب گردی

وب گردی