گسترش بی‌قاعده دانشگاه‌های غیرانتفاعی سیاست غلطی بود

عضو هیات‌علمی دانشگاه پیام‌نور ابهر گفت: دانشگاه‌های غیرانتفاعی که امروز شاهد تعطیلی اغلب آن‌ها هستیم، حاصل سیاست‌های غلطی بود که در دولت قبل بدون توجه به آمایش جمعیتی اجرایی شد.

جعفر عابدینی با بیان این مطلب اظهار کرد: فصل تابستان دوره تعطیلی علم و مطالعه نیست و دانشجویان می‌توانند در این فصل نیز مطالعات علمی، پژوهشی خود را ادامه دهند.

وی افزود: البته این زمینه با توجه به در دسترس بودن منابع در حوزه علوم انسانی از طریق اینترنت و کتابخانه‌های مجازی که در اختیار علاقه‌مندان قرار دارد با سهولت بیشتری فراهم است و دانشجویان رشته‌های فنی و حوزه‌هایی که نیاز به آزمایشگاه و محیط‌های صنعتی دارند قدری با محدودیت در زمینه فعالیت‌های عملی روبه‌رو هستند که دسترسی به این‌گونه زیرساخت‌ها در دانشگاه‌های بزرگ و مطرح کشوری در دسترس است و معمولا دانشجویان مراکز کوچک از این امکانات در حد مطلوب برخوردار نیستند.

عابدینی با اشاره به فعالیت دانشگاه‌های غیرانتفاعی که در دولت نهم و دهم بدون توجه به آمایش جمعیتی، مورد توجه دولت بود، گفت: در این دوره و بدون توجه به شرایط جمعیتی، تاسیس این دانشگاه‌ها مورد توجه بود و امروز به دلیل کاهش دانشجویان، بسیاری از این واحدها تعطیل و تعدادی از فعالان و سرمایه‌گذاران علمی‌-فرهنگی تبدیل به بدهکاران بانکی شده‌اند.

عضو هیات‌علمی دانشگاه پیام‌نور ابهر با بیان اینکه توجه به زمینه فعالیت‌های علمی یکی از مولفه‌های مهم در توسعه جوامع بشری است، تاکید کرد: با توجه به فضای فیزیکی واحدهای آموزشی غیرانتفاعی که در حال حاضر تعطیل شده‌اند و در راستای استفاده بهینه از آن‌ها به عنوان مراکز پژوهشی و پایگاه‌ها فناوری و ... با کمک و هدایت دولت می‌توان اقدام‌هایی در راستای توسعه علمی هر منطقه، با توجه به امکانات آماده‌ای که بلااستفاده مانده‌اند، انجام داد.

200/202

منبع: ایسنا

دریافت کننده: ناهید سمیعی/انتشار: آخوندی

کد خبر: 783903

وب گردی

وب گردی