کمبود بالگرد اطفای حریق در کشور

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس بر لزوم برخورد قاطع دستگاه قضا با سودجویانی که برای منافع شخصی اقدام به آتش سوزی مراتع و جنگل ها می کنند تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت، روح الله بابایی صالح، در مورد برخی اظهارات مبنی بر عمدی بودن 97 درصد آتش سوزی مراتع و جنگل ها، گفت: در این رابطه لازم است مراجع قضایی عاملان آتش سوزی جنگل و مراتع را شناسایی و به شدت با آنها برخورد کند زیرا آتش سوزی ضربه ای سهمگین را به مراتع کشور وارد و همچنین تبعات زیست محیطی زیادی را برای کشور به همراه دارد.

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه سودجویانی که برای منافع شخصی مراتع و جنگل های کشور را تخریب کنند باید تحت پیگرد قانونی قرار گیرند، تصریح کرد: دستگاه قضا باید با قاطعیت با این افراد برخورد کند و اگر در این باره نیاز به تصویب قانون باشد بی شک مجلس برای تصویب قوانین آمادگی لازم را خواهد داشت.

کمبود بالگرد اطفای حریق در کشور/ استفاده از بودجه هلال احمر برای رفع مشکل کمبود بالگرد

وی با اشاره به کمبود بالگرد اطفای حریق در کشور، با بیان اینکه در بودجه سال 96 برای هلال احمر بودجه مناسبی در نظر گرفته شد، گفت: می توان با استفاده از این بودجه مشکل کمبود بالگرد اطفای حریق در کشور را رفع کرد.

تجهیزات مناسب اطفای حریق و بالگرد باید در اختیار متولیان قرار گیرد

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه تجهیزات مناسب اطفای حریق و بالگرد باید در اختیار متولیان قرار گیرد، تصریح کرد: نبود امکانات مناسب در گسترش سطح آتش سوزی مراتع تاثیر زیادی دارد بنابراین با توجه به شروع فصل گرما لازم است تجهیزات مناسب اطفای حریق تامین شود.

لزوم آموزش روستاییان و جوامع محلی برای پیشگیری از وقوع آتش سوزی مراتع و جنگل ها

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس دهم، بر لزوم آموزش روستاییان و جوامع محلی برای پیشگیری از وقوع آتش سوزی مراتع و جنگل ها تاکید کرد و گفت: نقش مشارکت مردم در پیشگیری از آتش سوزی بسیار تاثیر است از این رو لازم است آموزش های لازم به آنها ارائه شود، باید اقدامات موثری برای کاهش سرانه حریق جنگل ها از سوی دستگاه های متولی در دستور کار قرار گیرد.

تاکید بر لزوم شناسایی و برخورد قاطع با قاچاقچان چوب

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم شناسایی و برخورد قاطع با قاچاقچان چوب، گفت: صیانت از مراتع و جنگل لازمه برخورد جدی با قاچاقچیان چوب است.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 783963

وب گردی

وب گردی