دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان مولود انقلاب تسری بخش تفکرات امام(ره) خواهد بود/جوانان پس از سه دهه هنوز به امام راحل تاسی می کنند

مدیرکل دفتر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مردم و خصوصا جوانان ما باید بتوانند امام را به عنوان الگوی تمام قد در نظر بگیرند.

دکتر ثمری در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز با بیان اینکه تاریخ معاصر ایران به خصوص در دوره انقلاب اسلامی مدیون اسم های بزرگی بوده است گفت: از انقلاب اسلامی ایران نمی توان صحبت کرد بدون این که نام حضرت امام(ره) مطرح نباشد. وقتی شما تحلیل شخصیت این مرد بزرگ و معمار بزرگ انقلاب را بررسی می کنید می بینید که امام(ره) جوانان را دوست داشت و به عملکرد آنان اعتماد و اعتقاد داشت. نتیجه این اعتماد و اعتقاد هم این بود که هر اتفاق مثبتی در کشورمان افتاد، به دست جوانان بود. بنابراین اگر امروز هم میخواهیم کشور پیشرفت کند و به بالندگی برسد باید به دست آنان این مهم شکل گیرد.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: تجربه و مصادیق هم ثابت کرد که هر جا به جوانان اعتماد کردیم توانستیم مدارج ترقی و پیشرفت را طی کنیم و حضرت امام(ره) از این منظر ویژگی هایی را داشت که دانشجویان و جوانان بعد از سه دهه به ایشان تأسی می کنند. خیلی از جوانان نسل امروز شاید اصلا حضرت امام را ندیده باشند ولی وقتی آرا و نظرات ایشان را مطالعه می کنند، اما وقتی به حضور معنوی ایشان در بین آحاد مردم نگاه می کنیم متوجه می شویم این فرد بزرگ در قلب همه جا دارد.

ثمری در ادامه خاطر نشان کرد: این موارد باعث شده است که هر سال مراسم رحلت ایشان باشکوه تر از سال قبل برگزار شود.

او تاکید کرد: باید بیش از پیش به اندیشه و آثار امام توجه کنیم و آن ها را به قشر جوان انتقال دهیم. مسئولان و مردم باید رفتار و سلوک امام (ره) را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.

وی تاکید کرد: ایشان مردی فراموش نشدنی است. امام را نه تنها در ایران، بلکه در تمام دنیا می شناسند و شاید ایشان ابر مردی بود که توجه به مردم، اعتقاد به مردم و اینکه ما بتوانیم عدالت را در جامعه داشته باشیم را به همه یاد داد و از این منظر نه تنها شخصیتی داخلی، بلکه شخصیتی بین المللی است. مردم و خصوصا جوانان ما باید بتوانند امام را به عنوان الگوی تمام قد در نظر بگیرند.

دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان مولود انقلاب تسری بخش تفکرات امام راحل خواهد بود

دکتر ثمری در مورد فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی برای تقویت اندیشه امام در میان جوانان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی خود مولود انقلاب است. امروز ما در دانشگاه آزاد اسلامی مرکز فرهنگی، پژوهشی و آموزشی امام خمینی را راه اندازی کردیم. وصیت نامه ایشان را به عنوان یک درس و به عنوان یک فرهنگ میان دانشجویان باید تسری ببخشیم. همچنین در حوزه پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکترا نیز می توان ابعاد شخصیتی ایشان را مورد بررسی قرار داد.

مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی افزود:در مورد خیلی از این موضوعات کارهایی در حال انجام است. کتاب هایی که توسط اعضای هیات علمی نوشته شده است باید به چاپ برسد. به نظر من دانشجویان باید به حرم امام بیایند چرا که خود فضا هم تاثیر دارد. آثار و اندیشه های امام اگر در دانشگاه آزاد اسلامی جاری و ساری شود قطعا مسیرمان هموارتر و راحت تر خواهد بود و می توانیم سریع تر به مدارج توسعه یافتگی برسیم.

خبرنگار: پارسا فرخوی/انتشار: آخوندی

201/200

کد خبر: 783986

وب گردی

وب گردی