برجسته ترین خصلت امام خمینی(ره)  تصمیم گیری درست و به موقع  بود

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بادرود گفت:صراحت لهجه حضرت امام (ره) و رو دربایستی نداشتن با مسئولین و قاطعیتش در برخورد با انحرافات و تصمیم گیری از نکات برجسته خصلت حضرت امام بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد میرزایی معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بادرود،در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز، به توجه امام خمینی(ره)در مورد مردم ضعیف جامعه گفت: از نظر حضرت امام (ره)به طور کلی فلسفه تشکیل حکومت خدمت به مردم محروم و مستضعف است و حضرت امام بیشتر توصیه هایش به رییس جمهور این بود که باید به پا برهنه ها و مستضعفان که به آن ها ظلم شده است خدمت کنید و تاکید مقام معظم رهبری هم در این مورد است که امام در ملاقات هایش با مسئولین سفارش می کردندکه خدمتگزار مردم باشید.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بادرود،در پاسخ به این سوال که به نظر شما بیشترین نگرانی های امام(ره)در چه موردی بود گفت:نگرانی های حضرت امام بیشتر درباره اشراف زدگی مردم ، رفاه طلبی،مد و دوری مسئولان از مردم محروم بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد میرزایی، نظر امام (ره)در مورد حضور زنان در جامعه چه بوده و تا چه اندازه از نظرات امام خمینی در مورد زنان محقق شده است گفت:نظر حضرت امام در واقع نظریه دین اسلام در مورد این قشر مهم در جامعه بود که زنان به عنوان نیمی از افراد جامعه می توانند در مسائل سیاسی،حکومتی و اجتماعی با حفظ رعایت شئونات دخالت کنند و حضرت امام معتقد بودند اگر فعالیت زنان با رعایت همه مسائل انجام شود بسیار هم تاثیر گذار خواهد بود.

وی در خصوص این که کدام بُعد از شخصیت امام برجسته بود گفت:صراحت لهجه حضرت امام و رو دربایستی نداشتن با هیچکس و قاطعیتش در برخورد با انحرافات و تصمیم گیری درست و به موقع از نکات برجسته خصلت حضرت امام بود.

میرزایی در رابطه با قیام 15خرداد گفت: در هر صورت قیام 15خرداد سال 42 را می توان به منزله جرقه شروع انقلاب قلمداد کرد و در واقع بستر انقلاب اسلامی است به دلیل عدم آگاهی و بی تفاوتی توده های مردم شکست خورد ولی با تلاش و کوششی که حضرت امام(ره) انجام داد نتیجه آن در سال 57 ظهور کرد.

وی درباره ضرورت برگزاری هر ساله مراسم یاد بود قیام 15 خرداد گفت: در هر حال اینها نماد یا سمبل نظام جمهوری اسلامی هستند و هر چند که برگزاری آن هزینه بر و پر زحمت است ولی باید هر سال این شور و حال حفظ شود و مغفول شدن آن به بهانه این که هزینه دارند در دراز مدت به نظام جمهوری اسلامی لطمه خواهد زد بنابراین 14 و 15 خرداد ماه را هر چقدر هم هزینه داشته باشد به دلیل حفظ دستاورد ها و گوشزد کردن به نسل آینده و بیان خاطرات گذشته ارزش دارد و بسیار مهم است.

خبرنگار:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 784028

وب گردی

وب گردی