ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) باید به جوانان و دانشجویان معرفی شود

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن برشمردن ابعاد شخصیت امام خمینی (ره) تاکید کرد، ابعاد شخصیت امام باید با فعالیت های فرهنگی به جوانان مخصوصا جامعه دانشگاهی معرفی شود.

دکتر ابراهیم کلانتری، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با ایسکانیوزضمن گرامی داشت یاد بنیان گذار انقلاب درباره سالروز رحلت امام خمینی (ره) و الگوبرداری از رفتام امام میان دانشجویان گفت: یاد و خاطره امام خمینی (ره) همچنان در دلهای امت اسلامی و ملت ایران زنده است. مردم آزاده جهان امام را به عنوان رهبری پیشتاز و شخصیت استعمار ستیز می شناسند که امیدواریم این راه ادامه پیدا کند واین الگوی بزرگ در همه جهان روز به روز شناخته تر شود.

او ادامه داد: امام خمینی شخصیتی چند بعدی داشت؛ چه از نظر فقه و اجتهاد و چه که بی نظیر بود و سبک و سیاق و نوآوری های خاص خودش را داشت. همچنین در حوزه مبارزه او شخصیت ویژه و منحصربه فرد داشت که در دنیا بی نظیر بود و این بعد را از قرآن کریم گرفته بود. امام در حوزه توجه به مردم همیشه سنگ تمام می گذاشت و نظام جمهوری اسلامی را برآمده از اراده ملت و پشتوانه عظیم میلیونی مردم ایران می دانست.

کلانتری با اشاره به اینکه امام خمینی شخصیت سیاسی بود که قلبی رئوف داشت، افزود: رهبر کبیر انقلاب آثار فلسفی زیادی دارد و یک فیلسوف نیز محسوب می شود. امام خمینی از نظر اخلاقی هم یک عارف اخلاقی بود و از نظر سیاسی نیز تسلط و آگاهی بسیار خوبی داشت. او معتقد بود هرچه در کشور وجود دارد باید متعلق به مردم باشد نه اینکه بیگانگان داشته های مردم را به یغما ببرند. امام خمینی برای استقلال کشور سنگ تمام گذاشت و وابستگی به شرق و غرب را برنمی تابید.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه ابعاد شخصیتی امام باید به نسل جوان معرفی شود، گفت: متاسفانه امام برای نسل جوان و دانشگاهی معرفی نشده است. نسل جوان در انقلاب و رهبری امام خمینی حضور نداشتند بنابراین باید شخصیت او را با استدالال به قرآن به جوانان معرفی کرد. جوانان باید بدانند نظام چه شخصیت بزرگ و رهبر بی بدیل را از دست داده است. استکبار جهانی همواره تلاش می کند، یاد، اخلاق و سلوک سیاسی امام را از فضای ذهن و دل دانشجو و جوان امروز جدا کند.

پایان نامه ها به معرفی امام خمینی(ره) بپردازند

او ادامه داد: راه امام خمینی (ره) تسلیم شدن مقابل بیگانگان و کسب رضایت مستکبران جهان نیست، راه امام این است که باید با همه قدرت مقابل زورگویان جهان ایستادگی کرد و مشت محکم به دهان آنها کوبید و آزادی ملت را ایجاد کرد. به اعتقاد او مستکبران جهان هیچ زبانی را جز زبان زور و برخورد همه جانبه متوجه نیستند.

کلانتری درباره نقش دانشگاه آزاد اسلامی برای معرفی شخصیت امام خمینی (ره) گفت: با به کارگیری استادان مومن و معتقد باید چهره واقعی امام به دانشجویان معرفی شود. همچنین با اختصاص دادن پایان نامه ها به این موضوع، استفاده از کارمندان، برنامه ها و اردوهای آموزشی، میزگرد و مناظره ها می تواند در این حوزه نقش به سزایی داشته باشد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی نیز درباره 15 خرداد گفت: 15 خرداد سال 1343 جزو اولین جرقه های انقلاب محسوب می شود که منجر به تبعید امام شد. گام های اولیه مبارزه در سال 1341 بود اما بعد از اینکه موضوع رفراندوم شاه و ملت مطرح شد و مخالفت امام در اواخر سال 42 زمینه انقلاب شکل گرفت. بعد از این مسائل رهبر انقلاب مراجع قم را جمع کردند و به آنها گفتند: این بار یک مبارزه سخت و همه جانبه را در پیش داریم که باید با همه وجود وارد این مبارزه شویم، او نیز با سخنرانی های تند و افشاگرانه علیه شخص شاه این راه را شروع کرد. همه این موضوعات باعث شد شاه خودش وارد مبارزه با امام شود؛ و او را دستگیر و تبعید کرد.

او افزود: یک حرکت خودجوش مردمی در تهران، قم، مشهد و شیراز و شهرهای دیگر شکل گرفت و قیام 15خرداد در تهران و ورامین و پیشوا اتفاق افتاد و قیام مردمی شکل گرفت که توسط رژیم شاه به شدت سرکوب شد و آنها تصور می کنند برای همیشه این جریان از بین رفته است اما امام 15 خرداد را برای همیشه عزای عمومی خواند و همه زوایای انقلاب را مدیریت کرد تا به 22 بهمن 57 رسیدیم.

خبرنگار: مهرنوش زارعی/انتشار: آخوندی

204/200

کد خبر: 784038

وب گردی

وب گردی