غنای ادبیات و موسیقی ایران، انگیزه فارسی‌آموز فرانسوی

«ین چنگ»، یکی از فارسی‌آموزان به غنای زبان، ادبیات و موسیقی سنتی ایران پرداخت و گفت: تمامی این موارد انگیزه‌ای برای من بودند تا هر چه بیشتر با زبان فارسی آشنا شوم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، آیین پایانی کلاس‌های زبان فارسی رایزنی فرهنگی ایران در فرانسه با حضور جمال کامیاب، رایزن فرهنگی کشورمان و نماینده بنیاد سعدی، مدرسان و دانش‌آموختگان خارجی زبان فارسی، برگزار شد.

این مراسم با قدردانی از حضور و پشتکار دانشجویان در طول دو ترم تحصیلی برای آشنایی هرچه بیشتر با زبان و فرهنگ فارسی آغاز شد و در ادامه، کامبوزیا، مدرس مقطع متوسطه از تلاش و پشتکار دانش‌آموختگان این دوره تشکر کرد و از چند تن از آنها که مطالبی را به زبان فارسی نگارش و آماده کرده بودند، خواست تا متن‌هایی که خودشان نوشته‌اند را برای حاضران بخوانند.

اولین نفر «کریم امام داد» بود که سخنان کوتاه خود را با تشکر از رایزنی فرهنگی ایران و همچنین مدرس خود در این مجموعه آغاز کرد.

او در ادامه به جایگاه ممتاز زبان و ادبیات فارسی در دنیا اشاره کرد و ضمن یادآوری نام شاعرانی چون فردوسی و مولانا، اشعار فارسی شاعر پاکستانی اقبال لاهوری را یادآوری کرد.

سپس «ین چنگ»، دیگر دانشجوی مقطع متوسطه متنی را که به زبان فارسی نوشته بود، برای حاضران خواند و ضمن قدرانی از خانه فرهنگ ایران در پاریس برای فراهم آوردن امکان آشنایی با زبان، ادبیات و فرهنگ فارسی، از معلمش به خاطر صبر و بردباری در تدریس زبان فارسی قدردانی کرد.

وی همچنین به غنای زبان، ادبیات و موسیقی سنتی ایران پرداخت و تأکید کرد: تمامی این موارد انگیزه‌ای برای من بودند تا هر چه بیشتر با زبان فارسی آشنا شوم.

سومین دانش‌آموخته ترم دوم زبان فارسی و مقطع متوسطه، «گابریل انار» بود که از همه دست‌اندرکاران خانه فرهنگ ایران و همچنین ملعم‌شان برای آموزش زبان فارسی تشکر و قدردانی و ابراز امیدواری کرد که برگزاری کلاس‌های زبان فارسی در سال آینده تحصیلی تداوم داشته باشد.

پس از صحبت‌های دانش‌آموختگان مقطع متوسطه، رایزن فرهنگی ایران ضمن تقدیر از زحمات این فارسی‌آموزان و مدرس آنان، گواهینامه پایان دوره اول سطح متوسطه آموزش زبان فارسی را به همراه لوح فشرده‌ای از جاذبه‌های گردشگری ایران به فارغ‌التحصیلان این مقطع اعطا کرد.

در مرحله بعد، نوبت دانش‌آموختگان مقطع ابتدایی آموزش زبان فارسی بود که به نوبت در جایگاه سخنرانی حاضر شدند و ضمن معرفی خود به زبان فارسی هر کدام به نوبت ابیاتی از اشعار شعرایی از حافظ و فردوسی و شعرای معاصر به زبان فارسی خواندند.

در ادامه گواهینامه‌های پایان دوره به همراه لوح فشرده جاذبه‌های گردشگری ایران به آنها اعطا شد. پس از اعطای گواهینامه‌ها به فارسی‌آموزان، هدایایی هم به مدرسان زبان فارسی اعطاء شد.

هر ساله به همت رایزنی فرهنگی ایران در فرانسه، دوره‌های مختلف آموزش زبان فارسی برگزار می‌شود و دانشجویانی از ملیت‌های مختلف در این کلاس‌های آموزشی و در سطوح مختلف ثبت‌نام می‌کنند.

دریافت: بخشی پور/ انتشار سلیمی

502500

کد خبر: 784050

وب گردی

وب گردی