فرصت مطالعاتی در بیش از 60 شرکت صنعتی برای اعضای هیات علمی فراهم شد

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم از اعلام آمادگی بیش از ۶۰ شرکت صنعتی برای پذیرش اعضای هیات علمی دانشگاه ها جهت گذراندن دوره فرصت مطالعاتی صنعتی داخل کشور خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر وحید احمدی، معاون پژوهشی وزیر علوم گفت: ۲ سال پیش تفاهم نامه ای با وزارت صنعت، معدن و تجارت برای معرفی اعضای هیات علمی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی به مراکز صنعتی جهت گذراندن دوره های فرصت مطالعاتی صنعتی داخل کشور امضا شد و تاکنون حدود ۲۰۰ نفر به مراکز نامبرده معرفی شده اند.

او ادامه داد: در نامه ای که اخیراً از سوی معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت به دست ما رسیده است بیش از ۶۰ مرکز صنعتی با ذکر مشخصات آمادگی خود را جهت پذیرش اعضای هیات علمی برای گذراندن دوره های فرصت مطالعاتی صنعتی داخل کشور اعلام کرده اند.

احمدی افزود: گذراندن دوره های فرصت مطالعاتی در مراکز صنعتی داخل کشور فرصت بسیار خوبی هم برای بخش صنعت و هم برای آموزش عالی کشور است زیرا سبب تبادل تجربیات و دانش و فناوری بین بخش دانشگاه و صنعت شده و تقویت مهارت اعضای هیئت علمی و همچنین نفوذ دانش و فناوری در بخش صنعت را به همراه خواهد داشت.

معاون وزیر علوم گفت: نامه تقاضای مراکز صنعتی مورد اشاره به تمامی دانشگاه ها ارسال شده و از مسئولان دانشگاه ها و مراکز پژوهشی خواسته شده، ضمن اطلاع رسانی به اعضای هیئت علمی، نسبت به معرفی استادان و محققان واجد شرایط اقدام کنند.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی/انتشار: آخوندی

204/200

کد خبر: 784067

وب گردی

وب گردی