کاخ ریاست‌جمهوری در تَعِز به کنترل نیروهای یمنی در آمد

وزارت دفاع یمن از کنترل کامل نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور بر کاخ ریاست‌جمهوری و پادگان التشریفات در تعز خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از المیادین، وزارت دفاع یمن امروز شنبه اعلام کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور کاخ ریاست‌جمهوری و پادگان التشریفات در شرق شهر تعز را به کنترل کامل خود در آوردند.

براساس این گزارش، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن حملات مزدوران عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی این کشور به سمت کاخ ریاست‌جمهوری و پادگان التشریفات در تعز را دفع کردند که در پی این عملیات بیش از 37 تن از مزدوران به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

مزدوران منصور هادی پیش از این اعلام کرده بودند که پادگان التشریفات و دروازه اصلی کاخ ریاست جمهوری را به کنترل خود در آورده‌اند.

وزارت دفاع یمن همچنین اعلام کرد که شماری از نظامیان سعودی به ضرب گلوله نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور در پایگاه الغاویه در جیزان به هلاکت رسیده‌اند.

یک منبع نظامی نیز از به هلاکت رسیدن 7 تن از مزدوران رئیس‌جمهور فراری یمن در منطقه الجحملی در تعز خبر داد.

ارتش و کمیته‌‌های مردمی یمن مراکز تجمع نظامیان سعودی در شرق گذرگاه الخضراء در نجران، پایگاه المسنی در شرق شهر الربوعه، منطقه الجوازات و گذرگاه علب در عسیر را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار دادند.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند که در پی این تجاوز، هزاران شهروند بیگناه یمنی جان خود را از دست داده و میلیون‌ها تن نیز آواره شدند.

منبع: تسنیم

303

کد خبر: 784102

وب گردی

وب گردی