انتخاب رشته آزمون دستیار آخر خرداد آغاز می شود/ اعتراضات به این آزمون وارد نیست

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی از انتخاب رشته آزمون دستیاری در پایان خرداد خبر داد و گفت: اعتراضات کتبی ارائه شده، مبنی بر دشوار بودن سوالات امتحانی وارد نیست؛ زیرا امسال 66 درصد شرکت کنندگان مجاز به انتخاب رشته شدند.

محمدحسین پورکاظمی، رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره اعتراضات به آزمون دستیاری گفت: این امتحان بدون هیچ مسئله‌ای برگزار شد و نتیجه‌ی آن هم اعلام و کارنامه‌ها داده و رتبه‌ها مشخص شده است و اینکه عده‌ای ادعا می‌کنند تقلب شده باید ادعای خود را ثابت کنند که چه کسی و در کجا تقلب کرده است.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: در اعتراضات کتبی که ارائه شده، گفته شده که سوالات امتحانی دشوار بوده است که در این زمینه باید بگوییم در سال گذشته ۵۸ درصد از شرکت کنندگان مجاز به انتخاب رشته شده‌اند در حالی که امسال ۶۶ درصد از شرکت کنندگان مجاز به انتخاب رشته شده‌اند بنابراین سوالات نسبت به سال گذشته دشوار نبوده است و این اعتراض وارد نیست.

او ادامه داد: ادعای دیگر نیز درخصوص این بوده است که چرا پاسخنامه‌ها را دیر منتشر کردیم که در این زمینه ما ۱۲ هزار و ۲۶۰ پاسخنامه را باید روی سایت می‌گذاشتیم که به دلیل محدودیت نرم‌افزاری، تنها امکان بارگذاری روزی ۳ هزار پاسخنامه را داشتیم و نمی‌توانستیم پاسخنامه عده‌ای را منتشر کنیم و بعد بخش دیگری از پاسخنامه‌ها را روی سایت بگذاریم.

پورکاظمی گفت: دوشنبه ۸ خرداد ما نتیجه را اعلام کردیم و پاسخنامه‌ها را نیز روی سایت گذاشتیم که تاکنون حتی یک مورد نیز اعتراض به پاسخنامه وجود نداشته است.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: در اعتراضی که چندین سال پیش به آزمون دستیاری صورت گرفت، طی بررسی‌هایی که انجام شد، صحت ادعا مشخص شد اما در حال حاضر صحبت‌هایی که مطرح می‌شود، پایه و اساسی ندارد.

پورکاظمی درباره زمان اعلام نتایج نهایی چهل و چهارمین دوره از آزمون دستیاری گفت: در حال حاضر ظرفیت دانشگاه‌ها را جمع می‌کنیم و تا آخر خرداد انتخاب رشته خواهیم داشت و سایت را باز می‌کنیم و دفترچه انتخاب رشته بر روی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به آدرس http://www.sanjeshp.ir قابل مشاهده است و افراد می‌توانند انتخاب رشته کنند. و زمانی که ظرفیت نهایی از طرف دانشگاه‌ها به ما اعلام شود، ما نیز آماده اعلام نتایج نهایی خواهیم بود.

خبرنگار: مهرنوش زارعی/انتشار: آخوندی

204/200

کد خبر: 784133

وب گردی

وب گردی