حضرت امام راحل (ره) شخصیت منحصر به فرد جهان اسلام بود

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس امام راحل (ره) را شخصیت منحصر به فرد جهان اسلام خواند که امروز به برکت حضور ایشان ، ایران به عنوان ام القرای جهان اسلام مطرح است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز، مراسم ارتحال حضرت امام خمینی (ره ) بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران به همت دفتر فرهنگ اسلامی و دفتر نهاد مقام معظم رهبری واحد بندرعباس با حضور جمع کثیری از دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی درمسجد این واحد دانشگاهی برگزار شد.

در این مراسم مهدی باقری، امام راحل (ره ) را اندیشمندترین و متفکرترین فیلسوف علمی و مذهبی جهان معاصر خواند که ولادتش، برکت را برای جهان اسلام به ارمغان آورد و رحلت جانگدازش قلب ها را در ماتم فرو برد و این نشان از شخصیت معنوی ایشان دارد.

وی در ادامه با اشاره به مبارزات حضرت امام ( ره ) در طول تاریخ ستم شاهی گفت :« امام راحل ( ره) وقتی که احساس کرد قوانین کشور از الگوی اسلامی خارج شده و فقر و فساد جامعه را فرا گرفته ، قیام کرد تا مردم را از زیر یوغ ستمگران و جهانخواران برهاند و استقلال و آزادی را به مردم کشور به هدیه آورد.»

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس یادآوری کرد که امام در طول دوران مبارزه سال ها در زندان و تبعید به سر برد اما لحظه ای از اهداف خود که جزدر مسیر رضای الهی نبود کوتاه نیامد و بلکه مصمم تر برای رسیدن به این اهداف پا فشاری کرد.

باقری با اشاره به شخصیت معنوی امام راحل (ره) افزود :«حضرت امام شخصیت منحصر به فردی بود که همه چیز را به لطف خدا می دانست و جز رضای او قدمی برنمی داشت و این رمز پیروزی این انقلاب در آن دوران خفقان و سراسر ظلم بود . »

وی رحلت امام را ضایعه ای بزرگ به جهان اسلام برشمرد و گفت : «رحلت امام قلب دنیای اسلام را به درد آورد به خصوص در ایران قیامتی بر پاشد و دوستداران امام راحل (ره) از دورترین نقاط کشور به تهران رفتند تا از نزدیک با مراد خود خداحافظی نمایند .»

رییس دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس تصریح کرد امام راحل (ره ) در ظاهر از بین ما رفت ، ولی افکار ، اندیشه ها و حرف های امام (ره ) ، شخصیت امام (ره) ، مبارزات وی در این انقلاب به یادگار ماند تا نسل های آینده؛ این انقلاب را که ریشه در عاشورای حسینی و انقلاب مهدی (عج) دارد بشناسند و به دیگران بشناسانند .»

باقری، مقام معظم رهبری را شایسته ترین فرد به عنوان جانشین امام راحل (ره) خواند که تا کنون به خوبی رهبری ملت ایران و جهان اسلام را به عهده گرفته و در مقابل شرارت های بیگانگان ایستاده و از کشور و ملت ایران دفاع می کند .

وی با آرزوی توفیق به همه ی خدمتگزارن انقلاب اسلامی ایران، با ذکر صلوات برای سلامتی مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) و قرائت فاتحه به روح پر فتوح حضرت امام راحل (ره ) به سخنان خود پایان داد .

این مراسم با مداحی و تواشیح خاتمه یافت .

انتشار: آخوندی

200

کد خبر: 784149

وب گردی

وب گردی