تبیین آرمان‌های امام و رهنمودهای رهبری از مهم‌ترین وظایف جامعه دانشگاهی و حوزوی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: تبیین آرمان‌های بلند امام راحل و رهنمودهای مقام معظم رهبری از مهم‌ترین وظایف نخبگان دانشگاهی و حوزوی برای نسل جوان است که امام را ندیده‌اند و امروز به‌شدت نیازمندیم که آموزه‌های سیاسی، اخلاقی، ولایی و حکومتی امام (ره) است.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد نقی لطفی در دیدار با مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام 15 خرداد 42 و تسلیت به مناسبت سالروز رحل حضرت امام خمینی (ره) اضافه کرد: مصداق بارز نفوذ فرهنگی تلاش دشمن در 27 سال گذشته بعد از رحلت امام (ره) برای کمرنگ کردن افکار و اندیشه‌های امام است که بر اساس معنویت و اصل اساسی دینی شکل‌گرفته است.

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) انقلابی در جهان به وجود آورد که در تاریخ بی‌نظیر است و بساط ظلم را در ایران که جزیره ثبات استکبار بود برچید و شعاع این انقلاب امروز منطقه و جهان را فراگرفته است.

امام جمعه ایلام بیان کرد: علیرغم گذشت 27 سال از رحلت امام ما شاهدیم راه و سیره امام خمینی(ره) بالنده‌تر از گذشته ادامه یافته و این باعث نگرانی دشمن شده است و آن‌ها با توسل بر تحریم ، تهدید و فشار درصدد مقابله با آن هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین لطفی گفت: الحمدالله امروز در دانشگاه جوانان متدین، انقلابی و مستعد پیشرفت و تعالی حضور دارند و به خودباوری که امام روی آن تأکید داشتند و از دغدغه‌های مقام معظم رهبری نیز بود رسیده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام بیان کرد: با مجاهدت‌های علمی که صورت گرفته است امروز آرمان‌های امام در دانشگاه محقق شده است و وظیفه مسئولان دانشگاه ، حوزه نهاد رهبری در دانشگاه و همه دست‌اندرکاران دانشگاه ارتقای بعد معنوی دانشجویان در کنار بعد علمی است.

در این دیدار مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان ایلام نیز گفت: قرار گرفتن دانشگاه‌ها در مسیر انقلاب از آرمان‌های امام بود که با اصلاح ساختار دانشگاه شکل گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی همتی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در تبیین اندیشه‌های ناب امام خمینی (ره) و منویات مقام معظم رهبری پیش‌قراول است و این دانشگاه در مسیر انقلاب اسلامی خدمات شایانی انجام داده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام نیز گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با کمک مادی و معنوی حضرت امام (ره) شکل‌گرفته است و توسعه کمی و کیفی این دانشگاه حاصل نفس قدسی امام است.

شهریار عباسی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مولود فرهنگی انقلاب اسلامی است و این دانشگاه در راستای اهداف بلند انقلاب اسلامی ، آرمان‌های امام (ره) و منویات و رهنمون‌های مقام معظم رهبری گام برمی‌دارد.

خبرنگار و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 784163

وب گردی

وب گردی