بشار اسد: بدترین شرایط جنگ در سوریه سپری شده است

رییس جمهور سوریه با بیان اینکه بدترین شرایط جنگ در سوریه سپری شده است گفت:گروههای تروریستی و به طور ویژه داعش، جبهه النصره و گروههای مشابه آنان در حال عقب نشینی هستند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، بشار اسد گفت: اوضاع در سوریه به طرز قابل توجهی بهبود یافته است زیرا گروههای تروریستی و به طور ویژه داعش، جبهه النصره و گروههای مشابه آنان در حال عقب نشینی هستند.

وی افزود: کشورهایی چون عربستان، قطر، ترکیه، آمریکا، فرانسه، انگلیس برای رسیدن به اهداف سیاسی خود از تروریسم حمایت می کنند.
بشار اسد گفت: بدترین شرایط جنگ شش ساله این کشور سپری شده است.
نیروهای دولت اسد و مبارزان متحد آنها طی ماه های اخیر توانسته اند مناطق مختلفی را در سرتاسر این کشور از مخالفان پس بگیرند که از جمله آنها می توان به بازپس گیری شهر حلب در ماه دسامبر اشاره کرد.
اسد در این باره در گفتگویی با شبکه تلویزیون دولتی «ویون WION » هند در دمشق در این باره گفت: "شرایط اکنون در حال پیشروی در مسیر صحیح است، که مسیر بهتری شمرده می شود، زیرا ما در حال شکست دادن تروریست ها هستیم."
وی افزود: "من اطمینان دارم که بدترین شرایط را پشت سر گذاشته ایم، مگر آنکه کشورهای غربی و دیگر کشورها و متحدان و دست نشانده های آنها، از این تندروها به شکل گسترده ای حمایت کنند."
دفتر ریاست جمهوری سوریه این گفتگو را روز شنبه منتشر کرد.
رئیس جمهور سوریه همچنین بار دیگر حمله شیمیایی نسبت داده شده به دولت سوریه در ماه آوریل را به شهر خان شیخون تکذیب کرد.
وی در این گفتگو اعلام کرد ابتکار عمل صلح که مورد توافق روسیه و ایران به عنوان متحدان وی و همچنین ترکیه به عنوان حامی مخالفان قرار گرفته است، ایده ای است که دورنمای مثبتی را نشان می دهد. این توافق ماه گذشته در آستانه پایتخت قزاقستان حاصل شد.
اسد افزود: "تا این لحظه، ما هیچ ابتکار عمل سیاسی واقعی در دست نداریم که بتواند به نتیجه ای منتهی شود، هر چند در آستانه از طریق کاهش تنش های اخیر در سوریه، به برخی نتایج نسبی دست پیدا کردیم که گامی مثبت شمرده می شود."
تایید کننده:سرلک
کد خبر: 784192

وب گردی

وب گردی