برگزاری مراسم ارتحال امام (ره) در بوسنی و هرزگوین

سمینار “نقش و مسئولیت رهبران دینی و اجتماعی در هدایت جامعه” به مناسبت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در شهر سارایوو برگزار گردید.

به گزارش ایسکانیوز، سمینار "نقش و مسئولیت رهبران دینی و اجتماعی در هدایت جامعه” به مناسبت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) شامگاه شنبه (33 می) سیزدهم خرداد با حضور چهره های فرهنگی و سیاسی بوسنیایی و علاقه مندان به انقلاب اسلامی و شخصیت امام خمینی در محل سالن یونیتیک شهر سارایوو برگزار گردید.صاحبنظران بوسنیایی و ایرانی به بیان نظرات خود در خصوص موضوع سمینار و همچنین شخصیت و ویژگی های فردی و اجتماعی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران پرداختند. دکتر "ادین کوکاویتسا” نویسنده و رئیس بنیاد کتاب وزارت فرهنگ فدراسیون بوسنی و هرزگوین به معرفی هر چه بیشتر سیره امام خمینی (ره) به عنوان برترین بیدارگر و مصلح معاصر پرداخت. وی همچنین یکپارچه شدن جهان اسلام و همکاری میان کشورهای اسلامی را یکی از مواردی دانست که امام خمینی همواره به آن اشاره داشته است.

حجة الاسلام و المسلمین محمود رضا جمشیدی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سخنان خود ضمن تشریح ویژگی های شخصیت امام خمینی، به ساده زیستی ایشان در طول مدت عمرشان اشاره کرد و گفت: "بسیاری از رهبران و شخصیت های جهانی وقتی به دیدار امام خمینی در آن اتاق کوچک و ساده می آمدند باور نمی کردند که رهبر یک انقلاب بزرگ به این سادگی و در این سطح زندگی کند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما” در ادامه، گروه تواشیح و همخوانی نور که جهت اجرای برنامه در ماه مبارک رمضان از کشورمان به بوسنی و هرزگوین سفر کرده است به اجرای چندین قطعه تواشیح به زبان فارسی و بوسنیایی پرداخت که با استقبال فراوان حضار رو به رو شد.

تایید کننده:سرلک

کد خبر: 784201

وب گردی

وب گردی