لندن در رعب و وحشت/حملات تروریستی همزمان روی پل راندن بریج و رستوران

پلیس متروپلیتن لندن تایید کرده است که یک خودرو وَن شنبه شب روی پل معروف 'لاندن بریج'( پل لندن)، عابران را زیر گرفته و هم‌زمان در 'بارو مارکت'، محله‌ای نزدیک به این پل، یک مرد در رستورانی چند نفر را چاقو زده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، همزمان گفته می شود رویدادی مشابه هم در منطقه واکسال لندن روی داده و پلیس در حال رسیدگی به آن است.

بر اساس این گزارش پلیس متروپلیتن لندن، با انتشار یادداشتی در صفحه توئیترش، عنوان کرد که حمله با خودرو به عابران در لاندن بریج ( پل لندن ) و حمله با چاقو در 'بورو مارکت' در فاصله کمی از لاندن بریج، حوادث تروریستی بوده اند.
'ترزا می' نخست وزیر انگلیس نیز شامگاه شنبه در یادداشتی که بر روی صفحه توئیترش منتشر کرد، حملات صورت گرفته در لندن را 'وحشتناک 'توصیف کرد و گفت به طور بالقوه به عنوان حمله تروریستی دیده می شوند.
وی اعلام کرد که صبح روز یکشنبه نشست اضطراری کابینه موسوم به کبرا برای بررسی حوادث شامگاه شنبه در لندن برگزار خواهد شد.
گزارش های تایید نشده حاکی از کشته شدن دستکم 7 نفر و زخمی شدن دستکم 20 نفر بر اثر زیر گرفتن عابران با خودرو در 'پل لندن' (لاندن بریج )، حمله با چاقو و تیراندازی در نزدیکی این پل است.
تارنمای روزنامه دیلی میل در گزارشی عنوان کرد گمان می رود که دستکم هفت نفر در جریان حمله سه مرد مسلح به چاقو در مجاور پل لاندن بریج به مردم، کشته شده اند.
براساس گزارش دیلی میل در جریان حمله خودرو به عابران بر روی لاندن بریج نیز که در حدود ساعت 22.30 دقیقه ( به وقت محلی) رخ داده است، دستکم یک نفر کشته و 20 زخمی شده اند که حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است.
پلیس متروپلیتن لندن تاکنون تایید کرده است که در جریان حمله یاد شده، حداقل 20 نفر زخمی شده اند که به شش بیمارستان در لندن منتقل شده اند.
به گفته شاهدان یک خودرو ون با سرعت به سمت حاشیه پل معروف 'لندن بریج ' رفته و عابران را زیر گرفته است.
در عکسی که از محل حمله روی پل لاندن بریج منتشر شده یک خودرو ون سفید رنگ دیده می‌شود که به نظر می‌رسد بعد از برخورد با تیر چراغ برق و نرده‌های کنار پل متوقف شده است.

ترزا می' نخست وزیر انگلیس شامگاه شنبه در یادداشتی که بر روی صفحه توئیترش منتشر کرد، حملات صورت گرفته در لندن را 'وحشتناک 'توصیف کرد و گفت به طور بالقوه به عنوان حمله تروریستی دیده می شوند.
وی اعلام کرد که صبح روز یکشنبه نشست اضطراری کابینه موسوم به کبرا برای بررسی حوادث شامگاه شنبه در لندن برگزار خواهد شد.
'جرمی کوربین'، رهبر حزب کارگر و 'تیم فارون، رهبر حزب لیبرال دموکرات انگلیس از دیگر رهبران سیاسی این کشور هستند که حملات لندن را محکوم کرده‌اند.

دونالد ترامپ'، رییس جمهوری آمریکا نیز شامگاه شنبه در واکنش به این حادثه لندن در یادداشتی در صفحه توییترش عنوان کرد: «باید هوشیار، مراقب و سرسخت باشیم. به دادگاه های نیاز داریم که حقوقمان را به ما باز گردانند. برای افزایش سطح امنیت نیاز به ممنوعیت سفر (فرمان ضد مهاجرتی) داریم».
دونالد ترامپ در دومین پیام خود در توییتر درباره حوادث لندن، نوشت آمریکا هر آنچه که بتواند انجام می دهد تا در جریان این حوادث تاثیر برانگیز در لندن، به انگلیس کمک کند
رییس جمهوری آمریکا در ادامه این پیام نوشت: 'ما با شما هستیم. خدا رحم کند.

کد خبر: 784205

وب گردی

وب گردی