کاهش چشم گیر تخلفات در حوزه ساخت و ساز

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: بدون تردید تا زمانی که برای ساخت و ساز سند مصوب داریم بخش زیادی از مشکلات ما حل خواهد شد و شاهد کاهش تخلفات خواهیم بود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پژمان پشمچی زاده معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران؛ با اشاره به آخرین وضعیت تخلفات ساخت و ساز در شهر تهران، گفت: به نسبت چند سال گذشته تخلفات در حوزه ساخت و ساز کاهش چشم گیری داشته است.

وی افزود: تخلفات تا میزان قابل توجهی کاهش یافته، چراکه در حال حاضر در شهر تهران برای ساخت و ساز ضابطه ای به نام طرح تفصیلی داریم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه اولین ضابطه طرح جامع طرح تفصیلی ما در سال 1349 مصوب شده بود، گفت: در سال 86 طرح جامع جدید شهر تهران مصوب شد و همچنین در سال 91 طرح تفصیلی ملاک عمل تصویب شد، چراکه ما تا قبل از این سال‌ها نقشه و ضابطه‌ای غیر از بخشنامه ها و ابلاغیه های متعدد نداشتیم.

پشمچی زاده ادامه داد: بدون تردید تا زمانی که برای ساخت و ساز سند مصوب داریم بخش زیادی از مشکلات ما حل خواهد شد و همچنین شاهد کاهش تخلفات خواهیم بود.

وی با اشاره به هوشمندسازی سیستم های شهرسازی افزود: سیستم از زمان تشکیل پرونده تا بخش های مختلف از هوشمندی خوبی برخوردار است و دایما با ضابطه پرونده را چک می کند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: اگر بگوییم همه تخلفات کاهش یافته درست نیست، چراکه فضای اتوپیایی برای ما هنوز دور از دسترس است اما بدون شک نسبت به گذشته مسیر خوبی را طی می کنیم.

دریافت کننده:زهرا پورعادل

703

کد خبر: 784222

وب گردی

وب گردی