دولت از ایجاد شهرک‌های فناوری برای کاهش بیکاری حمایت کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد گفت: باید دولت دوازدهم از تاسیس شهرک‌های فناوری در دانشگاه آزاد به منظور کاهش بیکاری فارغ‌التحصیلان حمایت کند.

به گزارش ایسکانیوز، علی فیروزنیا اظهارکرد: باید دولت دوازدهم بسترهای لازم را برای افزایش تعامل سازنده بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با دانشگاه آزاد اسلامی به منظور گسترش رشته‌های پزشکی و ارتقای تحصیلات تکمیلی فراهم کند.

وی افزود: حمایت دولت از تاسیس شهرک‌های فناوری و پارک‌های علم و فناوری در دانشگاه آزاد می‌تواند در کاهش معضل بیکاری فارغ‌التحصیلان تاثیر بسزایی داشته باشد.

فیروزنیا با تاکید بر رفع تبعیض در استخدام دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی در دوایر دولتی و شبه دولتی، عنوان کرد: با توجه به اینکه طی سال‌های اخیر این تبعیض کاهش یافته، اما باید اقدامات لازم به‌منظور حذف کامل آن انجام شود.

وی یادآور شد: باید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تسهیلات بلند مدت را به دانشجویان دانشگاه آزاد همانند دانشگاه‌های دیگر پرداخت کند.

فیروزنیا با بیان اینکه با حمایت از نخبگان دانشگاهی می‌توان از فرار مغزها جلوگیری کرد، گفت: اجرای دقیق سند آمایش کشور در جهت ارتقای کیفیت آموزشی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی امری ضروری به نظر می‌رسد.

رئیس دانشگاه آزاد بجنورد با بیان اینکه باید دولت از ظرفیت دانشگاهیان در تصمیم‌گیری‌های کلان کشور استفاده کند، گفت: می‌توان با تشکیل تیم‌های مشاوره دانشگاهی برای مدیران اجرایی تصمیمات را بر مبنای مطالعات علمی و کارشناسی پایه‌ریزی کرد.

فیروزنیا با اشاره به اینکه دولت باید تضمین‌های لازم را برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران در راستای بازگشت سرمایه ایرانیان خارج از کشور ارائه دهد، خاطرنشان کرد: تقویت تعامل دولت با مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه و سایر ارگان‌ها در زمینه مبارزه با اختلاس و فسادهای کلان صورت گیرد.

وی با تاکید بر اهتمام ویژه به منویات مقام معظم رهبری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: توجه به نقش زنان در پست‌های مدیریتی و اجرای طرح‌های مهمی همانند طرح تحول سلامت در دیگر حوزه‌های کشور نیز باید مدنظر دولت قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد بجنورد با بیان اینکه دولت یازدهم باید از ظرفیت جوانان در راستای چابک‌سازی و کاهش میانگین سنی کابینه خود استفاده کند، افزود: به گفته خود رئیس‌جمهور دولت دوازدهم کمتر اشتباه خواهد کرد، بنابراین باید از ظرفیت صاحبنظران فارغ از هر گرایش سیاسی و جناحی در تشکیل کابینه خود بهره ببرد.

منبع: ایسنا

دریافت کننده و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 784227

وب گردی

وب گردی