حمایت از 10 طرح پژوهشی حوزه کشاورزی و منابع طبیعی

کارگروه کشاورزی و منابع طبیعی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران ، 10 طرح در حوزه‌های مرتبط کارگروه را به تصویب رساند.

به گزارش ایسکانیوز، در آخرین جلسه اعضای این کارگروه، 22 طرح ارسال شده مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت 10 طرح تصویب شد. این طرح‌ها در زمینه‌هایی چون مهندسی مکانیک ماشین‌های کشاورزی، فرآوری محصولات شیلاتی، آموزش و ترویج کشاورزی، علوم خاک و تغذیه گیاه و علوم و صنایع غذایی هستند. همچنین در این جلسه 9 طرح دریافتی، بررسی و برای 2 طرح داور تعیین شد و بقیه در اولویت حمایت قرار نگرفتند.

امروزه توسعه بدون توجه به کشاورزی و جوانب ترقی و پیشرفت آن همانند حباب روی آب است که دیر یا زود محکوم به شکست می‌شود. به همین جهت توجه به فناوری‌های جدید کشاورزی و منابع طبیعی بسیار لازم و ضروری به نظر می‌رسد. در این راستا کارگروه کشاورزی و منابع طبیعی صندوق حمایت از پژوهشگران وفناوران به حمایت از انجام طرح‌های پژوهشی محققان این حوزه می‌پردازد که به دلیل گستردگی کشورمان، با تنوع قابل توجهی در طرح‌های پژوهشی ارائه شده از سوی پژوهشگران مواجه است. البته حمایت‌های این کارگروه در راستای اولویت‌های صندوق و کشور است.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، بر این اساس، این کارگروه طرح‌های پژوهشی را که مشوق تولید محصولات کشاورزی با اتکا به استعدادهای بومی هستند، مورد توجه قرار داده و در بخش‌های مختلف کشاورزی و منابع طبیعی، با تصویب و اجرای طرح‌های لازم در پیشبرد اهداف و بهره‌وری هر چه بیشتر از آب، خاک و اراضی کشاورزی توانسته است گام‌های موثری بردارد.

منبع: ایسنا

دریافت کننده و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 784230

وب گردی

وب گردی