برنامه بی ام و برای خودروهای خودران

بی ام و تصمیم دارد تا سال 2021 خودروهایی را عرضه کند که به کم ترین میزان دخالت راننده احتیاج داشته باشند.

به گزارش ایسکانیوز، این سری خودروی جدید که تحت برند iNEXT ساخته می شوند قابلیت هدایت خودران سطح 4 و 55 را خواهند داشت. شاید این ادعا کمی بعید به نظر برسد اما بی ام و تایید کرده که تا سال 2021 حداقل هدایت خودران سطح 3.5 در تمام خودروهایش ارائه خواهد شد.

بی ام و اوایل سال جاری عرضه زیر برند جدید iNext را تایید کرد که بر تکنولوژی خودران این خودروساز متمرکز خواهد بود. بی ام و با غول های تکنولوژی همچون Intel و Mobileye آغاز به همکاری کرده تا هوش مصنوعی مورد نیاز برای خودروهای خودران آینده خود را بسازد. تمام سخت افزارهای مورد نیاز برای خودروهای خودران با سرعتی بیش از حد انتظار در حال ساخت هستند.

در حال حاضر بی ام و سطح 2 از هدایت خودران را ارائه می دهد که در آن راننده می تواند برای مدتی کوتاه دست خود را از روی فرمان بردارد. هدف نهایی در این زمینه، سطح 4 و 5 خودران است که در آن راننده می تواند به طور کامل از مسئولیت رانندگی فارق شود. چنان چه بی ام و توضیح می دهد، هدایت خودران 5 سطح دارد و بی ام و می خواهد تا سال 2021 حداقل به سطح 3 دست یابد که در آن راننده می تواند برای مدت هایی مشخص، چشم از جاده گرفته و استراحت کند. البته راننده باید بتواند کنترل خودرو را در کوتاه ترین زمان مجددا به دست بگیرد. سطح 4 هدایت خودران به راننده اجازه می دهد زمان بیش تری را آزاد بوده و تنها زمانی که موقعیت خطرناک می شود و هوش مصنوعی قادر به عملکرد صحیح نیست، هدایت را بر عهده بگیرد. در سطح 5 هدایت خودران، خودرو می تواند بدون فرمان و پدال حرکت کند. البته با توجه به این که بی ام و یک خودروساز متمرکز بر راننده است، این ویژگی در تضاد با شعارهای آن به نظر می رسد.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:

کد خبر: 784363

وب گردی

وب گردی