ملت ایران با پیروی از راه امام (ره) عزت خود را تضمین کرده است

سفیر کشورمان در پاریس گفت: ملت ایران با پیروی از راه امام خمینی (ره) وبهره گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری توانسته است با هوشمندی، عزت و استقلال کشور را تضمین کند.

به گزارش ایسکانیوز، به مناسبت بیست و هشمین سالروز ارتحال جانگداز رهبر کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی ( ره ) مراسم با شکوهی در بیت الزهرا(س) پاریس توسط سفارت کشورمان در فرانسه برگزار شد.

در این مراسم که جمعی از ایرانیان مقیم وعلاقمندان به امام وانقلاب اسلامی از ملیت های مختلف و کارکنان نهادهای ایرانی در فرانسه حضور داشتند، علی آهنی سفیر کشورمان طی سخنانی ضمن گرامی داشت یاد امام خمینی( ره ) گفت: با وجود تلاش فراوان دشمنان نظام برای کم رنگ کردن نام و تفکرامام خمینی (ره) که منافع آنها را به خطر انداخته بود، ملت ایران با هوشمندی و با بهره گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری راه امام را با صلابت ادامه داده و در نتیجه امروز با نهادینه شدن دموکراسی و مردم سالاری در ایران، جمهوری اسلامی ایران با استقلال کامل، خود تصمیم می گیرد که در کجا و چگونه با تروریزم مقابله کند تا ضمن تأمین امنیت کامل کشور بتواند در ایجاد آرامش و حل بحران ها در منطقه نیز همکاری و مشارکت کند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران خود تصمیم می گیرد که برای دفاع از کشور در برابر تهدیدهای دشمنان چه نوع سلاحی أعم از موشکهای بالستیک غیرهسته ای و یا دیگر سلاحهای پیشرفته را با تکیه بر توانمندی های داخلی اش بسازد.

آهنی در ادامه اظهارداشت: ملت ایران با مشارکت فعال در انتخابات ریاست جمهوری، این پیام مهم را به دنیا داد که نظام جمهوری اسلامی نظامی است مقتدر، مردمی و متکی به آراء ملت و تا زمانی که ملت اینچنین در صحنه است، جاودانگی آن تضمین است.

سفیر کشورمان در فرانسه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران خواستار مناسبات دوستانه و احترام آمیز با همه کشورها به ویژه همسایگان و کشورهای اسلامی است. امیدواریم روسای این کشورها که بعضا سرمست حمایت برخی قدرتهای خارج از منطقه هستند، رویکردی عاقلانه اتخاذ کنند و دنبال ایجاد تنش در این منطقه ملتهب و آشوب زده نباشند که پاسخی سخت و پشیمان کننده دریافت خواهند کرد.

در این مراسم همچنین حجت الاسلام مکی رئیس مرکز اسلامی فرانسه و جلالی سفیر کشورمان در یونسکو نیز طی سخنانی با بر شمردن ویژگی های امام خمینی (ره) یاد و خاطره رهبر کبیر انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.

301/300

کد خبر: 784444

وب گردی

وب گردی