حزب‌الله لبنان حملات تروریستی لندن را محکوم کرد

حزب الله لبنان حملات تروریستی لندن را که هفت کشته و حدود ۵۰ زخمی برجای گذاشت، محکوم کرد.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از سایت العهد لبنان، حزب الله لبنان در بیانیه‌ای تاکید کرد: ‌این جنایت جدید که دست‌های مجرم آن را انجام دادند حلقه‌ای از سلسله جنایت‌های ننگین گروه‌های تروریستی در حق شهرها، کشورها و شهروندان ماست که هر روز صدها قربانی برجای می‌گذارد.

این حزب از دولت و افکار عمومی انگلیس خواست تا به بررسی‌های لازم واقعی پرداخته و مشخص کنند این فکر و ایدئولوژی جدای از محاسبات شرکت‌های بزرگ اقتصادی از کجا نشات می‌گیرد.

در بیانیه حزب الله لبنان همچنین آمده است: جهان ما شاهد جنایت‌های ننگین است که نشان می‌دهد در صورتی که نیروهای موثر و کارآمد تصمیمات قاطعی برای رویارویی با تروریست‌ها نگیرند خشونت کورکورانه و متعصب کشنده تصمیم‌گیرنده خواهد بود. راهکار واقعی برای خشکاندن منابع مالی تروریسم و جلوی حامیان مالی تروریست‌ها گرفته نشده و آنها با این جنایت‌هایشان اهداف خود را محقق می‌کنند و بر منطقه و کل جهان در حال سلطه هستند.

در پایان این بیانیه آمده است که حزب الله لبنان در برابر رنج و سختی انسانی بسیار نگران است و به خانواده‌های قربانیان تسلیت گفته و برای زخمی‌شدگان آرزوی شفای عاجل دارد.

آنتونیو گوترش نیز ضمن محکوم کردن حملات لندن اظهار داشت: آنچه در لندن رخ داد کشورها را به افزایش همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی وامی‌دارد.

منبع: ایسنا

303

کد خبر: 784460

وب گردی

وب گردی