رسانه های روسی: رهبر انقلاب ایران بر ادامه بی اعتمادی به آمریکا تاکید کرد

رسانه های روسی نوشتند: رهبر انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد که آمریکا همچنان غیرقابل اعتماد است و امام خمینی (ره) چهار دهه پیش بر این واقعیت تاکید کرده بود.

*** خبرگزاری اسپوتنیک:

به گزارش ایسکانیوز، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: آیت الله خامنه ای رهبر عالی ایران روز یکشنبه و در اجتماع مردمی بیست و هشتمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) اعلام کرد که به امریکا نباید اعتماد کرد و برخی سران کشورهای اروپایی نیز به این واقعیت اذعان دارند.

این خبرگزاری به نقل از بیانات رهبر معظم انقلاب ادامه داد: امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی چند دهه پیش گفته بودند که آمریکا قابل اعتماد نیست و شیطان بزرگ محسوب می شود.

رسانه روسی افزوده است: رهبر جمهوری اسلامی گفت که اکنون رهبران کشورهای اروپایی هم به این واقعیت رسیده اند که به آمریکا نمی توان اعتماد کرد.

*** شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه:

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه نیز در بخش های خبری مختلف عصر یکشنبه و بامداد امروز به نقل از سخنان مقام معظم رهبری گفت: آیت الله خامنه ای تاکید کرد که نباید به آمریکا در هیچ مساله و تحت هیچ شرایطی اعتماد کرد و سران کشورهای اروپایی هم این موضوع را دریافته اند.

رسانه روسی همچنین افزود: رهبر انقلاب توجه حاضران را به مواضع امام خمینی (ره) در سه دهه پیش جلب کرد که آمریکا را غیرقابل اعتماد و شیطان بزرگ خوانده بود و اشاره کرد که دیدگاههای رهبر فقید انقلاب در این باره باید امروز هم درس عبرت باشد.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه به نقل از سخنان حضرت آیت الله خامنه ای همچنین گفت: عربستان سعودی برای همکاری با آمریکا مجبور است، بیش از نیمی از بودجه خود را به واشنگتن بدهد. مقابله و رویارویی با آمریکا مستلزم صرف هزینه هایی است، اما اتحاد با این کشور پرهزینه تر است.

رسانه روسی یاداوری کرد که آمریکا و عربستان سعودی به تازگی قرارداد تسلیحاتی به ارزش 350 میلیارد دلار امضا کرده اند.

***خبرگزاری ایتارتاس:

خبرگزاری ایتارتاس نیز به نقل از سخنان مقام معظم رهبری نوشت: آیت الله خامنه ای از آمریکا ایراد گرفت که این کشور قابل اعتماد نیست و تحت هیچ شرایطی نباید به آن اعتماد کرد.

رسانه روسی همچنین افزود: رهبر انقلاب اسلامی اشاره کرد که امام خمینی (ره) چند دهه پیش در مورد ماهیت آمریکا هشدار داده و اعلام کرده بود، این کشور غیرقابل اعتماد و شیطان بزرگ است و رهنمودهای ایشان باید درس مهمی برای ما باشد.

این خبرگزاری همچنین به بیانات آیت الله خامنه ای مبنی بر مخالفت با مداخله خارجی در اختلاف ها و مناقشه های کشورهای اسلامی اشاره کرد و نوشت: حل و فصل مناقشه ها در کشورهای اسلامی باید بدون مداخله خارجی انجام گیرد.

*** وستنیک قفقاز:
سایت روسی وستنیک قفقاز نیز با اشاره به تاکیدهای رهبر معظم انقلاب نوشت: آیت الله خامنه ای در مراسمی به مناسبت بیست و هشتمین سالروز ارتحال امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی، اعلام کرد که آمریکا همان طور که امام راحل اعلام کرد، همچنان شیطان بزرگ است.

رسانه اینترنتی افزوده است: رهبر انقلاب اسلامی تصریح کرد که اکنون و پس از گذشت چند دهه از زمان طرح دیدگاههای امام (ره) در باره آمریکا، حتی سران اروپایی نیز این واقعیت را می پذیرند که نباید به آمریکا اعتماد کرد.

بیانات مقام معظم رهبری در حرم مطهر امام راحل (ره) در چندین رسانه دیگر از جمله شبکه تلویزیونی روسی رن.تی.وی، سایت های اینترنتی ازجمله روسکی میر و همچنین هفته نامه آرگومنتی ایفاکتی بازتاب داشت.

301/300

کد خبر: 784463

وب گردی

وب گردی