امیر قطر در دیدار با جبوری بر برقراری روابط ویژه با عراق تاکید کرد

امیر قطر در دیدار با رئیس پارلمان عراق که به دوحه سفر کرده در خصوص تقویت روابط دوجانبه میان دو کشور به بحث و گفتگو پرداخت. امیر قطر بر برقراری روابط ویژه با عراق تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از سایت شبکه سومریه‌نیوز، شیخ تمیم بن حمد آل‌ثانی، امیر قطر در دیدار با سلیم جبوری، رئیس‌ پارلمان عراق در دوحه بر لزوم ارتقای سطح روابط میان قطر و عراق تاکید کرد.

دفتر ریاست‌ پارلمان عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، جبوری با تمیم بن حمد آل ثانی در دوحه دیدار کرده و دو طرف در این دیدار به بررسی تقویت روابط دوجانبه، اوضاع جهان عرب و منطقه، راه‌های هماهنگی تلاش‌ها برای مقابله با چالش‌ها و بحران‌های موجود و پایان دادن به مشکلات و اختلافات پرداختند.

در ادامه بیانیه آمده است که جبوری بر توجه عراق به توسعه روابط با کشورهای عربی منطقه تاکید کرد و گفت: عراق به دنبال برقراری ارتباط دائم و مفید با برادران خود مخصوصا در شرایطی است که لوث داعش در عراق رو به پایان است.

جبوری با بیان اینکه عراق از هر چیزی که به برقراری امنیت و ثبات در این کشور و منطقه بینجامد، استقبال می‌کند، گفت: مرحله آینده فرصت‌های بسیاری را برای تحقق ثبات و همکاری در تمامی زمینه‌ها فراهم خواهد کرد.

وزیر امور خارجه قطر نیز ضمن قدردانی از تلاش‌های عراق در مبارزه با تروریسم و تحقق صلح بر علاقه مندی کشورش به توسعه روابط بین دو کشور در زمینه‌های مختلف تأکید کرد.

سلیم جبوری که در قطر به سر می‌برد، تاکنون با تمیم بن حمد آل‌ثانی و همچنین محمد بن عبدالرحمان آل‌ثانی‌ وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

منبع: ایسنا

303

کد خبر: 784506

وب گردی

وب گردی