نهضت انقلاب و قیام ١٥ خرداد از عاشورا آغاز شد/ مسئولان بدانند بر سر سفره شهیدان نشسته‌اند

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: ما هر چه داریم از شهدا داریم و مسئولانی که فرصت خدمتگزاری در نظام پیدا کردند باید بدانند بر سر سفره شهیدان نشسته‌اند.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام سید رضا تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه عصر امروز (دوشنبه) در مراسم پنجاه و چهارمین سالگرد شهدای ١٥ خرداد در گلزار شهدای ١٥ خرداد اظهار داشت: ما هر چه داریم از شهدا داریم و مسئولانی که فرصت خدمت گذاری در نظام پیدا کردند باید بدانند بر سر سفره شهیدان نشسته‌اند.

وی افزود: ما باید نسبت به شهیدان خود قدردان و سپاسگزار باشیم البته آن‌ها به ما نیازی ندارند بلکه این ما هستیم که نیازمند آنان هستیم.

تقوی خاطرنشان کرد: ما در قافله شهدا، شهیدان مختلف و متعددی داریم و در هر قشری از این شهدا ویژگی‌هایی وجود دارد. یک قشر شهدای محراب هستند که امام جماعت ما در مسیر رفتن به نماز توسط جلادان شهید شدند.

رئیس شورای ائمه جمعه تصریح کرد: شهدای دفاع مقدس ایستاده شهید شدند تا نشستگان را به ایستادن در مقابل ظلم دعوت کنند و شهدای سرخ را برگزیدند.

وی بابیان اینکه ما حدود ١٧ هزار شهدای ترور داریم خاطرنشان کرد: دشمنان عوامل داخلی خود را به جان مردم کوچه و بازار انداختند تا آن‌ها را به شهادت برسانند ما روزی بود که در تهران حدود ٥٠ شهید داشتیم.

رئیس شورای ائمه جمعه تصریح کرد: شهدای ١٥ خرداد در میان همه شهدا جزو السابقون شهدا هستند و در آن فضایی که طاغوت بر این مملکت حاکم کرده بود مجموعه‌ای از انسان‌های پاک علاقه‌مند به روحانیت و مرجعیت از منطقه جنوب تهران به ندای امام لبیک گفتند.

وی گفت: آن‌ها وقتی متوجه شدند مرجع تقلیدشان را دستگیر کردند به تهران آمدند که عوامل رژیم طاغوتی تیراندازی را آغاز در باقرآباد ایجاد و آن‌ها را به شهادت رساندند.

تقوی افزود: در اجتماع عظیم زائران امام رهبر انقلاب سخنرانی بسیار عمیق جامع و بصیرت بار و آگاهی‌بخش را داشتند و ایشان در این سخنرانی نکات بسیار قابل‌توجهی را عرض کردند سراسر اظهارات رهبر معظم نکته و راه بود و چراغی را فرا روی این ملت روشن ساخت.

رئیس شورای ائمه جمعه با اشاره به اشارات رهبر انقلاب درباره امام راحل خاطرنشان کرد: باید حوادث سرنوشت‌ساز تاریخ را تکرار، بگوییم، مجلس بگیریم و فیلم بسازیم و نگذاریم این حوادث ارزنده به فراموشی سپرده شود چراکه این حوادث فرهنگ‌ساز است.

رییس شورای ائمه جمعه تصریح کرد: باید تجربه‌ها را که در طول تاریخ انجام‌شده از تاریخ بیرون بکشیم و در معرض افکار عمومی قرار دهیم.

تقوی با تأکید بر اینکه با قبیله گرایی نمی‌توان امت به وجود آورد خاطرنشان کرد: باید فرهنگ و ادبیات قبیله‌ای را بر هم‌ریخت؛ هر ملتی بخواهد پیروز شود باید به سنت وحدت پایبند باشد و در انقلاب اسلامی وقتی ملت بر امام امت حلقه زد پیروزی‌ها یکی پس از دیگری خود را نشان داد.

وی با تأکید بر اینکه باید ١٥ خرداد را زنده نگه‌داریم، به‌ضرورت مطالعه تاریخ تأکید کرد و گفت که تاریخ معلمی است که درس‌های گذشته را به نسل‌های آینده می‌آموزد و چراغی است که فرا راه آینده انسان‌ها را مشخص می‌کند.

رییس شورای ائمه جمعه تصریح کرد: مشروطه‌ای که انقلاب عظیمی بود اما چه شد یک‌مرتبه این انقلاب را ربودند چون عوامل نفوذی را دخالت دادند و متأسفانه رهبران آن زمان توجه نکردند و خون شهدای مشروطه هدر رفت

وی افزود: متأسفانه در انقلاب هم عده‌ای می‌خواستند نفوذی را وارد کنند که دیدیم چه ماجراهایی توسط رییس‌جمهور فراری آن زمان صورت گرفت.

تقوی خاطرنشان کرد: اگر این مملکت می‌خواهد بماند باید ولی‌فقیه باصلابت حضورداشته باشد؛ انقلاب از ١٥ خرداد شروع شد و باید فرهنگ ایثار و شهادت را تکریم و شهدای ١٥ خرداد را تکریم کنیم و آغاز جرقه این انقلاب فیضیه بود و این را باید همه بدانند که فیضیه یک محل نبود بلکه یک جریان بود.

رییس شورای ائمه جمعه تأکید کرد: نباید به مستکبران امید ببندیم بلکه باید مملکت را باید خودمان بسازیم و البته ما با دنیا هم سر جنگ نداریم. چرا امروز در فضای مجازی عده‌ای هر چیزی که رنگ دین و روحانیت داشته باشد را مورد هدف قرار می‌دهند چون همه قدرت ما در دین و عاشورای ما وجود دارد و ما باید با همین نگاه مملکتمان را بسازیم.

وی تصریح کرد: امروز مقام معظم رهبری رجای رجایی، هنر باهنر و طهارت مطهری، صداقت صدوقی، شرافت اشرفی، راست‌قامتی بهشتی و همه خرمی خمینی را با خود یکجا دارد.

301/300

کد خبر: 784530

وب گردی

وب گردی