ابراز نگرانی سودان از بحران روابط قطر با چند کشور عربی

وزارت خارجه سودان با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از بحران بوجود آمده در روابط قطر با چند کشور عربی، این کشورها را به آرامش و تلاش برای حل اختلافات دعوت کرد.

به گزارش ایسکانیوز، وزارت خارجه سودان در بیانیه خود از بوجود آمدن بحران در روابط بین قطر و چند کشور عربی از جمله عربستان، امارات، بحرین و دولت مستعفی یمن، ابراز تأسف کرده است.

طبق گزارش خبرگزاری سودان، این بیانیه با اشاره به پیوندهای دینی و تاریخ مشترک سودان با این کشورها و با استناد به دفاع از امنیت و ثبات منطقه و به خصوص شورای همکاری خلیج‌فارس، این کشورهای عربی را به حفظ آرامش خود و تلاش برای حل اختلافات بر اساس درایت، تجربه و تمایل به حفظ منافع کشورهای و ملت‌های عربی دعوت کرده است.

وزارت خارجه سودان همچنین بر آمادگی این کشور برای تلاش و میانجی‌گری بین کشورهای عربی جهت حفظ آرامش خود و توقف تنش‌ها تأکید کرد.

صبح روز دوشنبه (دیروز) چهار کشور عربی اعم از عربستان، مصر، امارات و بحرین قطع روابط دیپلماتیک خود با قطر به دلیل آنچه حمایت این کشور از تروریسم و پناه دادن به عناصر افراطی خوانده‌اند، اعلام کردند و به دنبال آن چند کشور دیگر نیز قطع روابط خود با دوحه را اعلام کردند.

منبع: فارس

305

کد خبر: 784589

وب گردی

وب گردی