اعلام آخرین تغییرات ارزیابی مدارک دانش آموختگان خارج از کشور گروه علوم پزشکی

آخرین مصوبات شورای عالی ارزشیابی وزارت بهداشت در خصوص ارزیابی مدارک دانش آموختگان خارج از کشور در گروه علوم پزشکی اعلام شد.

به گزارش ایسکانیوز، بر اساس این تغییرات، با توجه به بازنگری در لیست دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت در خارج از کشور بر اساس رتبه بندی‌های معتبر جهانی، لیست مذکور در سایت این مرکز به نشانیedd.behdasht.gov.ir در دسترس است و جهت ورودی های سال ۱۸ – ۲۰۱۷۷، صرفا این لیست قابل استناد و مدارک صادره از این دانشگاه‌ها قابل ارزشیابی خواهد بود .

با توجه به تایید دانشگاه‌ها در لیست بازنگری شده بر اساس رتبه بندی جهانی و بر اساس مصوبه شورای‌ عالی ارزشیابی، شرط معدل دیپلم و پیش دانشگاهی صرفا جهت ارزشیابی مدارک دانش آموختگان ورودی سال ۱۸ - ۲۰۱۷ و ماقبل آن به دانشگاه‌های موجود در این لیست حذف شده است.

شرط رشته تحصیلی، تجربی یا ریاضی برای ارزشیابی مدارک سه رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی و شرط معدل برای متقاضیان انتقال از دانشگاه مورد تایید خارج به دانشگاه‌های داخل کماکان براساس آخرین آیین نامه مربوطه به قوت خود باقی است. در صورت هرگونه تغییر در شروط مذکور برای ورودی های سال ۱۹ - ۲۰۱۸ متعاقبا اعلام خواهد شد .

آخرین دوره آزمون جایابی دندانپزشکی تابستان ۱۳۹۷ برگزار خواهد شد و تمام دانش آموختگانی که تاریخ شروع تحصیل آنان قبل از آگوست ۲۰۰۹ بوده و جهت ارزشیابی مدارک خود ملزم به شرکت و قبولی در آزمون جایابی و گذراندن واحد های تکمیلی هستند، چنانچه تا تابستان ۱۳۹۷، آخرین دوره برگزاری آزمون جایابی، موفق به قبولی در آزمون مذکور نشوند جهت ارزشیابی مدارک خود ملزم به شرکت و قبولی در آزمون ملی خواهند بود .

منبع: مهر

دریافت کننده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 784625

وب گردی

وب گردی