مسکو: اقدام نظامی علیه کره شمالی مناسب نیست

شورای امنیت روسیه ضمن محکوم کردن اقدامات کره شمالی و اصرار این کشور به انجام آزمایشات موشکی و هسته‌ای خود، تأکید کرد نباید از نیروی نظامی علیه پیونگ‌یانگ استفاده شود.

به گزارش ایسکانیوز، شورای امنیت روسیه اعلام کرده که مسکو اقدامات کره شمالی را در انجام آزمایشات موشکی جدید محکوم می‌کند اما همچنان معتقد است که استفاده از نیروی نظامی علیه این کشور مناسب نیست.

شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه هفته گذشته تحریم‌های هدفمند علیه کره شمالی را بعد از آزمایش‌های موشکی مداوم این کشور افزایش داد و اولین قطعنامه‌ای را که از زمان به قدرت رسیدن ترامپ مورد توافق واشنگتن و پکن قرار گرفته بود به تصویب درآورد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی روز یکشنبه گذشته اعلام کرد که «پیونگ‌یانگ» کاملاً جدیدترین تحریم‌های سازمان ملل علیه شهروندان و نهادهای این کشور را بعنوان یک اقدام خصمانه رد می‌کند و به بدون هرگونه تأخیر به توسعه تسلیحات اتمی خود ادامه می‌دهد.

کره شمالی تمامی قطعنامه‌های شورای امنیت که به تاریخ 2006 بازمی‌گردد را رد می‌کند و می‌گوید که چنین اقداماتی به طور مستقیم حق حاکمیت این کشور برای دفاع از خود را نقض می‌کند.

حدود یک ماه پیش از این، روسیه و چین توافق کردند بحران شبه جزیره کره تنها از طریق دیپلماتیک حل شود.

منبع: فارس

305

کد خبر: 784713

وب گردی

وب گردی