نکاتی که یادگیری آن ها در شب امتحان معجزه می کند/ شاغلین در شب های امتحان چگونه بهترین مطالعه را داشته باشند؟

درس خواندن و قبول شدن در آزمون ها ممولا دغدغه تمامی دانشجویان است؛ این دغدغه گاهی برای افرادی که همزمان مشغول به کار هستند و یا در کنار تحصیل فعالیتی جداگانه دارند به استرس تبدیل می شود و زندگی فرد را دچار تغییرات منفی می کند. بنابراین یادگیری نکاتی که به شما روش صحیح مطالعه را در کوتاه ترین زمان ممکن ارائه دهد شاید شبیه یک معجزه باشد.

به گزارش ایسکانیوز، همواره یک سوال مشترک در میان دانشجویان و دانش آموزان وجود دارد که چگونه در مدت زمان اندک بهترین نتیجه را از مطالعه منابع درسی خود کسب کنیم. در این گزارش ما نکاتی را به شما آموزش می دهیم که بتواند در شب های امتحان به شما کمک کند.

۱. هر روز مطالعه کنید

مطالعه را به عادت روزمره خود تبدیل کنید، در واقع دانشجویی که همزمان کار و تحصیل می کند، چاره ندارد جز پشتکار و تلاش. لازم است هر روز زمانی را به انجام تکالیف و مطالعه اختصاص دهیم. یک ساعت در روز برای شروع خوب است، ولی این زمان هرچه بیشتر باشد بهتر است.

2. شب امتحانی نباشید

بسیاری از دانش آموزان مطالعه را به شب قبل از امتحان موکول می‌کنند اما این روش، راه خوبی برای یادگیری نیست. کارشناسان معتقدند که در محیط یادگیری آکادمیک، تنها دانستن مطالب و نکات کافی نیست; بلکه دانش آموزان باید توانایی تفکر انتقادی راجع به آن‌ها را نیز داشته باشند.

البته اگر جز افرادی هستید که مطالب در زمان کوتاهی در حافظه شما باقی می‌ماند پیشنهاد می‌کنیم که در زمان مطالعه به ساعات فکر کنید نه به دقایق. فکر کنید چه مطالبی را می‌توانید در زمان کوتاه یاد بگیرید.

3. روش مطالعه خود را کشف کنید!

هرکس روش مطالعه خاص خود را دارد. بررسی کنید تا متوجه شوید که با کدام روش بهتر یاد می‌گیرید. این روش ها می تواند شامل شنیدن، بلند خواندن، یادداشت برداری و یا روش های ترکیبی باشد. روش های یادگیری همچنین ممکن است برحسب آنچه مطالعه می‌کنیم متفاوت باشد. به عنوان مثال کسی که زبان را با روش‌های شنیداری می‌آموزد ممکن است ریاضیات را با روش‌های دیداری یاد بگیرد. بهتر است عادات خود را با توجه به روش یادگیری خود شکل دهیم.

۴. خلاقیت داشته باشید

لزومی ندارد همیشه درس خواندن را جدی بگیریم و تنها در گوشه‌ای بنشینیم و مطالب را در ذهن خود بگنجانیم. روش‌های زیادی وجود دارد که به ما کمک می‌کنند تا از درس خواندن لذت ببریم. همه چیز به خلاقیت ما بستگی دارد. مثلا استفاده از حروف اختصاری جالب، موزیک و سایر روش‌های خلاقانه باعث می‌شود تا از درس خواندن لذت بیشتری ببریم.

۵. از خودتان آزمون بگیرید

اگر زمان کافی تا امتحان دارید سعی کنید با پرسش چند سوال از خود، ذهن خود را مورد آزمایش قرار دهید. این کار سبب می شود تا مطالب مهم ملکه ذهنتان شود.

200/202

کد خبر: 784741

وب گردی

وب گردی