نشست صمیمی شخصیت های عراقی با سفیر ایران بعد از ضیافت افطار

گروهی از شخصیت های برجسته سیاسی، دینی، فرهنگی و مسئولان عراقی دوشنبه شب، در مراسم ضیافت افطاری سفارت ایران شرکت کردند و در نشستی صمیمی ، از خاطرات امام خمینی (ره) تا مسائل روز منطقه و روابط دو کشور ایران و عراق سخن گفتند.

به گزارش ایسکانیوز، از حدود نیم ساعت به اذان، میهمانان از راه رسیدند و تا الله اکبر اذان مغرب ، تقریبا همه آمده بودند.
جلال الدین صغیر از روحانیون و رهبران سیاسی برجسته عراقی و امام جمعه مسجد براثای بغداد، ایاد السامرایی از رهبران حزب اسلامی اهل سنت و حسن الشویرد از ائتلاف ایاد علاوی معاون رئیس جمهور عراق و همچنین مشاور فواد معصوم رئیس جمهور این کشور، یکی یکی به ضیافت افطار سفارت ایران پیوستند و پشت سر آنان وزیران ورزش و جوانان و حمل و نقل عراق هم به جمع ملحق شدند.
شخصیت های دیگری را هم در این ضیاف می شد دید؛ از جمله خانم حنان الفتلاوی رئیس حزب 'اراده' و نماینده پارلمان عراق ، موفق الربیعی دیگر نماینده پارلمان و مشاور سابق امنیت ملی، باقر جبر الزبیدی وزیر حمل و نقل سابق و همچنین دیگر شخصیت های سرشناس از طیف های مختلف که مورد استقبال ایرج مسجدی سفیر ایران قرار گرفتند.
بعد از صرف افطار، شرکت کنندگان در ضیافت ، در جلسه ای صمیمی ، دور هم نشستند و برخی از آنان به ایراد سخن پرداختند و در خلال صحبت ها مسائل روز منطقه هم مطرح شد و راه حل پایان دادن به تنش ها و مشکلات منطقه را نشستن دورهم و گفت وگو و مذاکره دانستند.
خانم حنان الفتلاوی از جمله حاضرانی بود که سخنان کوتاهی ایراد کرد و گفت 'ایران و عراق در جنگ علیه تروریسم در یک جبهه واحد قرار دارند' و سپس از حمایت های ایران از دولت و ملت عراق در جنگ علیه داعش تقدیر کرد.
جلال الدین صغیر از خاطرات قدیمی اش از دیدارهایی که با امام خمینی (ره) داشت، سخن گفت و از اینکه آن بزرگ مرد چگونه در عین اقتدار در برابر قدرت های جهانی، ساده زیست بود، تا جایی که اشک های خبرنگار ایتالیایی را در آورد.
حسن الشویرد از اتحاد ملی به رهبری ایاد علاوی معاون رئیس جمهور عراق با اشاره به اینکه درگیری های عربی – عربی جاری در منطقه بسیار خطرناک است، تاکید کرد که اکنون بر همه ما واجب است که با تشکیل یک کنفرانس منطقه ای برای حفاظت از امنیت منطقه راهبردی که در آن بسر می بریم، تلاش کنیم.
ایاد السامرایی هم از دیگر میهمانانی بود که در این مراسم ، اشاره ای به روند سیاسی عراق کرد و گفت که امیدوار است سیاستمداران عراق، از تجربه های گذشته برای اصلاح روندها استفاده کنند و در عین حال نوید داد که بزودی سایه و کابوس تروریسم از سر عراق برچیده خواهد شد.
ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق نیز در خاتمه ، با اشاره به گسترش روز افزون روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دو کشور و بویژه تعمیق علقه ها و روابط صمیمی میان دو ملت گفت، ظرفیت های دو کشور اما ایجاب می کند که این روابط هرچه بیشتر توسعه یابد.
وی با تاکید بر اینکه 'ایران همانند گذشته با تمام توان و ظرفیت خود در کنار دولت و ملت عراق قرار خواهد داشت' ، ابراز امیدواری کرد که سایه ناامنی ها هرچه زودتر از سر عراق برداشته شود تا شاهد عراقی امن، قدرتمند و پیشرفته باشیم.
سفارت ایران در بغداد، هر ساله ضیافت های افطاری با حضور شخصیت های مختلف این کشور برگزار می کند که امسال نیز ضیافت هایی با حضور رهبران ائتلاف ملی و علمای شیعه و سنی برگزار کرده است.

منبع: ایرنا

305

کد خبر: 784766

وب گردی

وب گردی